/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows problemer på Dell 8300
Fra : rievers
Vist : 801 gange
174 point
Dato : 13-11-07 18:12

Hej..

Jeg har fået et problem da jeg skulle hjælpe en af mine venner med hans computer. Der har været mange viraer på og var komplet ubrugelig.

Da jeg ville prøve at formatere harddisken, ved at boote op fra en windows cd "sagde" den: "strike f1 to retry boot, or strike f2 to enter setup"

Jeg troede det havde noget med viraerne at gøre så jeg to batteriet ud på motherboarded og ventede i 5 min og satte det så på plads igen. Men problemet var stadig det samme.

Derefter tog jeg harddisken over i en anden computer hvor jeg formateret den igennem windows.

Herefter prøvede jeg igen at boote op på windows cden men med samme resultat som første gang, altså ingen succes.

Kan det være Dell som har været inde og oprette noget så man ikke selv har mulighed for at installere et styresystem eller?? Skal forresten sige at biosen er sat op til at boote fra cd-rom drevet som det første.

Men hvis jeg sætter den til at boote fra diskette og bruger en 98´ startdiskette kan jeg komme ud i dos, som er det længeste jeg kan komme. Og herfra kan jeg ikke rigtig komme nogen steder?

Håber i kan hjælpe mig

Med venlig hilsen

Rievers

Kommentar
Fra : aloneball

Dato : 13-11-07 18:16

Jeg mindes at Dell somregel opretter en skjult partition som indeholder en slags recovery partition. Det kan have noget med det at gøre.

Kommentar
Fra : rievers

Dato : 13-11-07 18:18

okay. Er der noget jeg kan gøre for at komme uden om det eller hvad??

Kommentar
Fra : aloneball

Dato : 13-11-07 18:19

Jeg ville prøve at kontakte Dell. De kan sikkert fortælle hvordan man undgår den. Man skal dog have et support-tag klar ellers tror jeg ikke de gider hjælpe.

Kommentar
Fra : rievers

Dato : 13-11-07 18:21

det må jeg lige prøve imorgen..

Kommentar
Fra : aloneball

Dato : 13-11-07 18:22

Håber det hjælper

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 13-11-07 18:31

Men skal du ikke bare trykke på f2, hvorefter du i setup kan formatere???????

Kommentar
Fra : rievers

Dato : 13-11-07 18:32

nej.. man kan ikke formatere i setup. jeg kan slet ik boote op på skiven.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 13-11-07 18:37

Nårh ok.. sorry

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 13-11-07 18:41

Hvis du ikke kan vente til i morgen, så sppørg i deres forum.

http://www.dellcommunity.com/supportforums?~ck=ln&lnki=0&nav=true

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 13-11-07 18:42
Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-11-07 23:04

Citat
Da jeg ville prøve at formatere harddisken, ved at boote op fra en windows cd "sagde" den: "strike f1 to retry boot, or strike f2 to enter setup"

OK_ men står din DVD/ CD som første BOOT
Da den JO _ bare kører videre _ med genstart
Ellers nytter det ikke at ringe til ?

Start din PC
Ubder opstart, BLIV ved med at klikke DEL eller F1/ F3/ F8
Og sæt din DVD / CD som første BOOT DEVICE _ i BIOS
Og lad være med at ændre DETTE, før du er færdig

Kommentar
Fra : rievers

Dato : 14-11-07 09:18

okay det vil jeg lige prøve

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 14-11-07 09:45

1)
Skaf den recovery cd der helt sikkert har fuldt med grunde af at det er en dell pc, og de har soldt pcen med en oem version

2)
vis 1 ikke virker tag kontakt til dell support og sig at du skal have formateret din pc og du har smidt oem recovery cden væk hvad gør jeg?

Lad være med at bruge for meget tid på det, det er et helved at komme uden om deres oem verison så du kan installere dit eget grundet af at de helt sikkert har lavet en skjult partion med sikkerheds filer så du nettop ikke kan komme uden om det her problem. Men vis du virkelig gerne vil gøre det selv, skal du ud i text format og slette partionenen, du kan finde masser af programmer på nettet som der kan hjælpe dig med dette.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 14-11-07 10:40

Svaret står i indlægget: Dato : 13-11-07 18:42

Samme problem præcis, med en løsning.

Kommentar
Fra : rievers

Dato : 14-11-07 11:13

Octon.. mange tak.. jeg kontakter dell :D

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 14-11-07 11:51

No Problem.