/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Pinnacle
Fra : Total7
Vist : 1218 gange
60 point
Dato : 13-11-07 15:24

Jeg har købt et Pinnacle 10 til at redigere og overspille video fra analog video camera,
men når jeg starter op kommer der en meddelse,at der ikke kunne findes et gyldigt
indgangssignal, efterse dine kabler hvilet er gjort flere gange, men uden resultatkan man
ringe til en dansk support ?

Total7

Kommentar
Fra : kj

Dato : 13-11-07 15:29

Bruger du firewire eller USB

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 13-11-07 15:54
Kommentar
Fra : Total7

Dato : 13-11-07 16:45

Jeg bruger USB

Kommentar
Fra : Total7

Dato : 13-11-07 16:50

Ja Jeg bruger USB og XP ,men mit Engelske er ikke for godt

Kommentar
Fra : Total7

Dato : 13-11-07 19:22

er der nogen der har en checkliste til pinnacle på dansk ?

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 14-11-07 01:59

Jeg skal prøve at oversætte. Du skal lige kigge det hele igennem, det nederste gælder hvis du har noget Pinnacle USB Hardware som Capture enhed.

Det er noget svært da jeg ikke kender programmet og ved hvad knapperne hedder, så jeg må føle mig lidt frem og gætte mig til noget og det må du så også.

1. I Pinnacle Klik på (Setup) hedder måske indstillinger og så på (Capture Source) som er din Hardware kilde. Kunne så forestille mig at der kom en liste hvor du skal vælge dit PCI, Grafikkort, Pinnacle 500/700 USB eller hvad du bruger.

Vær sikker på at der er flueben i (VCR Input setting) Video ind instillinger

TV standarden skal sættes til PAL

2. Video ind instillinger: ( The video input on the slide out panel on the diskometer) = Video ind i " Træk ud " panelet i Diskometeret (aner ikke hvad et Diskometer er) skal sættes til det rigtige kabel, composite (RCA) eller S-Video kabel.

3. Video kilden (Kameraet) skal være forbundet med Capture Hardwaren med et Composite (RCA) eller et S-VideoKabel, forbindelsen skal være: Fra Kameraets Video Out til Capture Hardwarens Video In

4. Kameraet skal afspille videoen. Tænd Kameraet og tryk Spil (Play). Du skal have Kameraet til at afspille videoen før du trykker på Start Capture knappen.

5. Hvis trin 1 - 4 er udført korrekt skulle der nu køre video i Previewvinduet. Målet er at få videoen til at køre i Previewvinduet inden man starter Capture (Overførsel)

6. Hvis der stadig ikke kører nogen video i Previewvinduet, klik på ( Edit ) Rediger fanen og så tilbage på Capture fanen ( Nogle kunder siger dette skulle hjælpe )

7. Hvis din Capture Hardware er forbundet med USB til PCen så afmonter alle andre USB enheder så kun din Capture Hardware er tilsluttet. Luk Pinnacle, afmonter USB kablet til Capture enheden, sæt USB stikket i igen og start Pinnacle

8. Sidste mulighed er at Afinstallere driveren til Capture enheden og så geninstallere den.

Håber du kan få noget ud af det

Kommentar
Fra : Total7

Dato : 14-11-07 16:46

Problemet er klaret,man skal starte videoptageren
inden man starter Pinacle programmet, men optagelsen
er meget dårlig det ser ud som en gramofon man ryster

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-11-07 17:52

Jeg bruger Pinnacle 10.5. program og en Pinnacle Dazzie USB tilslutning til PC'en og et scart stik til videobåndmaskinen. Som Total7 rigtigt skriver, så skal du starte videomaskinen før, at programmet vil vise dig, at du er koblet op. Når du får meddelelsen: Der ikke kunne findes et gyldigt
indgangssignal, efterse dine kablerer, det fordi der ikke er den rigtige codecs. Jeg havde samme problem, da jeg startede tidligere. Jeg kan ikke huske hvad det var for et codecs jeg bruger, da jeg har en del liggende på min PC'er. Husk iøvrigt, at spole båndet frem/tilbage nogle gang, så du ikke får støj på optagelsen.

Kommentar
Fra : Total7

Dato : 14-11-07 20:10

Tak til alka

Mit problem er nu, at det jeg overføref fra video kameraet til pinacle
ligner noget katten har haft fat i, det er meget rystet hvad gør jeg galt ?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 15-11-07 09:44

Jeg mener at du skulle bruge Pinnacle Studio + firewirekort i stedet for Dazle.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 15-11-07 09:50

Har du evt. prøvet at lukke alle andre USB enheder. Du skal kunne se en video køre i prewiev vinduet for du starter capture.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-11-07 13:13

Total7, prøv at sætte et andet bånd i fx en film e.l. som du ikke selv har optaget. Har du RAM nok?
og procesor?