/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Tekstbeh. og kolonner
Fra : nosunshine5
Vist : 595 gange
50 point
Dato : 12-11-07 20:21

Jeg skal lave 15 mærkater, som skal have 5 * 5 xm,ogde skal beholde den størrelse.
Det er til stofprøver. Hvor mærkaterne skal have navn, stoftype, pris og data på, så skal de klippes ud og lamineres og hæftes ved stoffet.

Kan teksten ikke være der må den mindskes i skriftstørrelse eller kun skrive det der kan være.
Men mærkaterne skal beholde størrelsen 5 * 5 cm.
Er der en ferm en der kan hjælpe mig?

Jeg har adgang til open ofice og word 2003.

NB Jeg kan godt lave kolonnerne. Men de tilpasser sig efter det jeg skriver,og det er den fysiske størrelse der er vigtig at beholde...

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 12-11-07 21:35

I word funktioner -> konvolutter og etiketter -> indstillinger -> ny etiket

Bare lav den i den størrelse du har brug for

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 12-11-07 21:39

Det kan laves i draw, præcis som du vil have det.

Start med et tekstfelt
H-klik på teksten og vælg streg
Rul til gennemgående i typografi for streg
H-klik på teksten og vælg placering og størrelse
Fravælg tilpas højde og bredde
Fravælg bevar størrelsesforhold
Skriv 5 i begge felter
Sæt hak i beskyt størrelse
H-klik på firkanten og vælg tekst - nu kan du bestemme tekstens placering
Dobbeltklik på teksten og du kan redigere
Marker rammen og kopir .................sæt den nye ind
Når du har lavet 3 kan de kopieres ned af.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 12-11-07 22:09

Hej e.c.
Start med et teksfelt. Er det noget jeg skal vælge og hvor?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-11-07 11:11

Ja tryk på det store T nede på proceslinien og tegn en ramme det er ligegyldigt med størrelsen i første omgang. Og skriv lidt tekst.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 50 point
Dato : 13-11-07 18:05

Jeg kom lige i tanke om:
Du kan runde hjørnerne > h-klik på tekstboksen > vælg placering og størrelse >
vælg fanen hældning og hjørneradius > sæt et tal ind og kig om det er pænt.
Husk hvis du selv laminerer dine mærker, så bør der være en lille ydre kant uden papir, for ellers kan det skille ad.

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 14-11-07 22:09

Tak for svaret e.c.
Efter en del hovedbrud fik jeg mærkaterne. :)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-11-07 22:37

det er altid rart når detlykkedes.