/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Binomialfordeling
Fra : Malfoy
Vist : 3455 gange
153 point
Dato : 11-11-07 01:05

Hej!
Jeg har virkelig prøvet at løse denne opgave, men er ingen vegne med den kommet. Håber derfor på, at nogle kunne hjælpe mig med den.

Ved at udfylde en tipskupon gentager man et valg mellem 1, x og 2 tretten gange.

a) Angiv antalsparameter og primærsandsynlighed, idet du antager, at rækkerne udfyldes tilfældigt.
Dette kan jeg overhovedet ikke hitte ud af :S

b) Hvad er sandsynligheden for 13 rigtige?
Skal jeg bruge formlem for binomialfordeling? Altså: P(X=r)=K(n,r)*(p^r)*((1-p)^(n-r))

c) Hvad er sandsynligheden for 0 rigtige?
Skal jeg bruge formlem for binomialfordeling? Altså: P(X=r)=K(n,r)*(p^r)*((1-p)^(n-r))

d) Hvad er sandsynligheden for 4 rigtige?
Skal jeg bruge formlem for binomialfordeling? Altså: P(X=r)=K(n,r)*(p^r)*((1-p)^(n-r))

På forhånd mange tak,
Malfoy

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-11-07 01:15

Der er 100% sansynlighed for både a+b+c+d.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 11-11-07 01:15

Hej Draco, var det ikke en ide lige at kvittere for svarene på nogen af dine gamle spørgsmål, før du begynder at stille nye??

Kommentar
Fra : Malfoy

Dato : 11-11-07 01:28

Flash77: Hvad mener du?

pbp_et: Hvad mener du helt præcist? Jeg synes da jeg har fået kvitteret for svarene på alle mine gamle spørgsmål. Hvis ikke, hvilke mangler jeg så?

Malfoy

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-11-07 02:07

Jeg har regnet den efter flere gange. Både a+b+c+d er sansynligheden 100%.

Kommentar
Fra : Malfoy

Dato : 11-11-07 02:46

Flash77: Jeg forstår seriøst ikke, hvad det er du snakker om.

Malfoy

Accepteret svar
Fra : MissBe

Modtaget 76 point
Dato : 11-11-07 11:39

her er nogle rigtigt gode forklaringer..
http://www.math.ku.dk/~michael/stat0/ssnoter.pdf

denne er også rigtigt fin....
http://ga.randers-hf-vuc.dk/matlex/sandsyn.html

go arbejdslyst
MissBe

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 11-11-07 12:46

Hej igen.

Nu har jeg lavet forsøget igen 6 gange i praksis.

Alle 6 gange har jeg ramt 100% de resultater som du efterlyser i opgave a+b+c+d.

Så teorien holder også i praksis. Der er 100% samsynlighed i både a+b+c+d.

Godkendelse af svar
Fra : Malfoy

Dato : 17-11-07 00:17

Tak for svaret MissBe.