/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Ruller på en PGO T-REX 150
Fra : Nicker
Vist : 731 gange
20 point
Dato : 10-11-07 18:18

Er der nogen der har erfaring med at skifte ruller på en T-REX 150, er det lige til at gå til eller skal jeg overlade en mekaniker om det?

Når min scooter holder i tomgang, er der en lidt underlig raslene og lidt skurende lyd fra motoren. Jeg går ud fra det er rullerne der er slidt, den har også kørt 15000 km med samme ruller...

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 30 point
Dato : 10-11-07 19:03

Om du har lidt teknisk snilde, ved du bedst selv.
http://www.billig-scooter.dk/viewtopic.php?t=49
Men når først kickstarterdækselet og den store møtrik er af, så er det let at trække varioen (Den blanke store runde skive) af, og udskifte rullerne.
Men ellers er det jo 1 time for en knallertmekaniker.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Nicker

Dato : 10-11-07 19:14

Tak for svaret...
Ja, det ser nemt nok ud, håber bare det kan lade sig gøre uden luftnøgle, som der står man skal bruge?!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-11-07 22:24

Hvis du venter med at tage remmen af, så kan man lettere holde igen, medens en anden bruger en topnøgle på møtrikken, og slår på topnøgleskaftet, så møtrikken accelereres løs.

Godkendelse af svar
Fra : Nicker

Dato : 12-11-07 12:24

Tak for svaret pallebhansen.