/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Prize Bonds i Denmark?
Fra : pk2dk99
Vist : 1821 gange
100 point
Dato : 10-11-07 09:06

Hej
Jeg har et spørsmål ang af Prize bonds eller premium bonds som er også i England. Kan og hvor man køb sådan prize bonds her i Danmark?
I kan læse her om hvad er premium bonds?
http://www.nsandi.com/press-room/press-releases/pr200327.jsp
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 10-11-07 09:08
Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 09:13

Danske Præmieobligationer

http://www.oes.dk/sw323.asp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 09:14
Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 09:15

Kan købes i ALLE banker

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 10-11-07 09:21

Hvad er Præmieobligationer og hvad koster ? jeg ved ikke så meget om dansk Præmieobligationer. venligst fortæl mig i nemt måde. Tak

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 10-11-07 09:26

De koster fra 50 kr og opefter (mener 500 er den dyreste)....

Men køber du kun 1 bliver den jo dyrere pga. handelsomkostninger.....

Det er jo bare penge du låner staten rentefrit - renterne bliver så udloddet som præmier i stedet.....

ENHVER bank kan hjælpe dig - ligeledes diverse reklamekataloger der sælger til overpris (gerne det dobbelte af værdien)

Læs og bliv klogere

http://politiken.dk/tjek/dagligliv/dinepenge/article312205.ece

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 10-11-07 09:28

Det er som en almindelig obligation, rente 0, indløses ved udløb til kurs 100.

Hvis du gjorde dig ulejlighed, så står det hele faktisk i et af refi's links http://borger.dk/forside/forbrug/banker-penge-og-pension/penge/praemieobligationer

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 10-11-07 09:30

Mange Tak for svaret refi. jeg skal snak med Bank om det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 09:32

God ide og selv tak.....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-11-07 09:48

Danske præmieobligationer er stoppet...

Staten udsteder ikke længere præmieobligationer og forlænger heller ikke gamle obligationer. Renterne bliver dog stadig udtrukket på de obligationer, der endnu gælder, men inden 2010 vil alle præmieobligationer være udløbet. Økonomistyrelsen administrerer obligationerne.

http://borger.dk/forside/forbrug/banker-penge-og-pension/penge/praemieobligationer

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-11-07 09:50

- det link var der allerede, undskyld.

God weekend

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 09:53

Altid rart med bekræftelse

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-11-07 09:54

Dana skal til at finde på noget nyt