/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Sennep
Fra : oleeliassen
Vist : 4550 gange
300 point
Dato : 09-11-07 16:32

Nogen der kender en dejlig STÆRK sennep der kan købes i detailhandlen? Personligt er jeg vild med Löwensenf extra men den fås desværre ikke i Danmark.

Nogen?

-ole

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-11-07 16:36

Dijon sennep findes i flere varianter, også en der kan få tårerne frem

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 09-11-07 16:43

Det er jeg klar over Nordsted1, det er faktisk for at slippe for selv at skulle købe og prøve 72 forskellige slags sennep for at finde en der falder i min smag, at jeg stiller dette spørgsmål

-ole

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-11-07 16:46

Ole, kan du ikke bare købe "din" sennep over nettet, så får du lige det du ønksker dig, for selv om vi her på kandu fortæller navnet på en stærk sennep, er det jo langt fra sikkert at den er som netop du ønsker

Dette er så ikke lige en tysk side, men de findes jo også

http://www.germandeli.com/lpr.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-11-07 16:56

http://www.unilever.dk/ourbrands/foods/maille.asp

De ÆGTE varer

Kan købes overalt......

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 09-11-07 17:00

Nord1. Det er sgu lidt dyrt at få sendt 2 glas sennep tværs over atlanten, men du har ret i at det ikke er sikkert man rammer smagen man vil ha, men så har man noget at gå efter. Vi prøver lige igen, sennep i DANMARKS DETAILHANDEL!

Nogen?

-ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-11-07 17:03

http://www.chilihouse.dk/shop/sennep-11c1.html klik på billederne for yderligere oplysninger

ps hvordan filan vil du have VI skal vinde noget der falder i DIN smg

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 09-11-07 17:04

refi. De Dijon sennep'er jeg har smagt har for det meste haft en udmærket smag, men har ikke været særlig stærke. Hvilke af dem du linker til er rigtig stærke?

-ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-11-07 17:11

INGEN kan jo vide HVAD du syntes er stærkt....

Så det bliver jo en endeløs debat.....

DU er den eneste der kan svare på dit eget spørgsmål

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 09-11-07 17:12

miritdk. Dit link ser spændende ud, har du selv prøvet nogle af dem? Jeg bad jer ikke om at finde noget der falder i minsmag, det kan jeg kun selv afgøre.

"Nogen der kender en dejlig STÆRK sennep der kan købes i detailhandlen"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-11-07 17:14

Citat
De Dijon sennep'er jeg har smagt

Maille er den ENESTE ægte.....

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 09-11-07 17:16

refi. Links kan alle jo finde på nettet. Hvis du ikke selv kender en stærk sennep som du kan anbefale, hvad blander du dig så i spørgsmålet for??? Jeg har ikke startet en debat, blot spurgt på erfaringer og anbefalinger...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-11-07 17:16

Men vend spørgsmålet....

HVORFOR skal den være så stærk..... Spiser du den med ske -

Hvis du spiser den sammen med andre varer er det eneste du smager jo sennepen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-11-07 17:20

Jeg vil da anbefale di8g at lave din egen - så får du den smag der tiltaler dig....

Citat
Sennep
Sennep fåes i knap 40 varianter. Den mest kendte er dog Dijon-sennepen. Sennep fremstilles oftest af følgende råvarer: Sennepskorn, salt, peber, sukker og eddike. Sennep fremstillet af de brune korn er skarpere i smagen end sennep fremstillet af de gule korn. Anvendes sennep til saucer, supper el. lign., tilsættes denne først umiddelbart inden retten er færdig ellers risikere de at retten bliver let bitter

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 09-11-07 17:22

Det var dog årets mest tåbelige kommentar refi! Den skal være stærk fordi at jeg godt kan lide stærk mad. Fordi at dine egne smagsløg tilsyneladene ikke kan skelne de forskellige nuancer i maden, er det ikke ensbetydende med at vi andres smagsløg ikke er intakte!!!

-ole

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 310 point
Dato : 09-11-07 17:31

Hvis du finder en Dijon-sennep, hvor der står "forte et fine" får du en af de stærke senneper, som man tit får i Frankrig. Amora laver en god en, som virkelig kan give tårer i øjnene på folk, der tror det er pølsesennep!

Men hvor du lige kan finde sådan en, der bliver jeg svar skyldig. Nøjes med at bruge meget mere af Maille originale, som smager godt, men ikke særlig stærkt.

God jagt

vagnr

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-11-07 17:31

http://www.chilihouse.dk/shop/sennep-m-habanero-196p.html den har jeg brugt en del - samt en af de andre som jeg selvfølgelig ikke kan huske

Bor du i nærheden af kbh ville jeg lige daffe forbi - klik for i øvrigt på foredrag - du kan såmænd under deres ret underholdende foredrag få smagsprøver af lidt af hvert - det var sådan jeg fandt den jeg ville have med mig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-11-07 17:33

for i øvrigt - bänchkes gode gamle stærke sennep skal da ikke gå i glemmebogen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-11-07 17:33

God jagt.....

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 09-11-07 17:43

vagnr. Det skal jeg skrive mig bag øret, tak.

miritdk. Jeg er jævnligt i kbh men kendte ikke chillihouse, der må jeg ind en dag. Jeg har før prøvet rød habenero i andre sammenhænge men aldrig i sennep. Det må jeg prøve når de får styr på deres dakortbetaling. Bänchkes almindelige har jeg prøvet og er ikke lige stærk nok, med mindre den du taler om er en speciel stærk variant?

refi. Tak

-ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-11-07 17:46

god tur

naaaaaah bänches stærke er som den altid har været - dansk stærk - men rigtig god til for eks gule ærter og kogeflæsk der er ved at være en udgået ret

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 09-11-07 17:49

Uhm ja, Gule ærter med kogeflæsk OG MEDISTER er den almindelige sennep glimrende til. Det udgår aldrig hjemme hos mig

(Ej heller brunkål)

-ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-11-07 17:54

brunkålen især .... nå det var vist off topic

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-11-07 22:57

For mange år siden smagte jeg en sennep der var hjemtaget fra Rusland af en ungkummunist, chili var det rene piskefløde ved siden af.

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 10-11-07 10:17

ja men ole
hvorfor så meget vrøvl
så køb det dog i tyskland...
http://www.heimatladen.com/product_info.php?info=p28_L-wensenf-Extra--Glas--250ml.html&XTCsid=d4d1565fef86601abae5e2d7233b906a

Betreiber dieser Seiten:
heimatladen.com
Ein Christof Krietsch und Sascha Kühn Joint Venture
Badenstr. 8
40883 Ratingen
Deutschland

Fon: 02102 9600 0
Fax: 02102 9600 11

Email: shop =at= heimatladen.com

hilsen
MissBe

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 24-11-07 15:44

nu ved jeg ikke hvor i landet du bor men hvis du bor tæt på grænsen kan man få Löwensenf Extra sennep man kan købe den i de fleste calle butikker (det er en grænse butik i tyskland
http://www.calle.dk/products/productinfo.aspx?ProductID=36484&MenuItemID=

Kommentar
Fra : kstege01

Dato : 23-01-08 12:13

Altså, stærk sennep er her i huset = Colmans sennep. Den kan købes i alm.supermarkeder, er et pulver i en gul firkantet dåse. Røres op med vand + evt.lidt snaps, cognac el.eddike, og der tilsættes lidt sukker. I vores familie udtrykker vi det sådan her : DEN KAN HOLDE FLUERNE FRA RØVHULLET ! god fornøjelse.:-

Godkendelse af svar
Fra : oleeliassen

Dato : 23-01-08 12:21

Tak for svaret vagnr.