/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
fryser når billede skal tages
Fra : hejdmig
Vist : 503 gange
100 point
Dato : 08-11-07 19:40

har for 2 dage siden kunne tage billeder og filmklip, nu pludselig går den total i FRYS når jeg åbner linse klappen........... Hva mon der lige er sket der ?????????? Den genstarter så efter et par minutter, så jeg igen kan modtage opkald, og så videre.............

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-11-07 20:04

Det lyder som om den trænger til rep.....

Der er vel garanti på......

Kommentar
Fra : hejdmig

Dato : 08-11-07 20:07

netop ikke nej.............. altså med garantien,,,,,,,,,,,,,,, det nytter heller ikke at tage batteriet ud og prøve igen.........

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-11-07 20:15

Nye batterier, - et forslag.
Det tyder på for lav spænding.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 09-11-07 10:24

Prøv at teste det her mens den sider i din oplader, fordi vis den så ikke gør det mens den sider i oplader er det sten sikkert batteriet der køre for lav spæning til at kunne udføre denne funktion.

Vis den også gør det mens den sider i opladeren kan det være noget software i den som er defekt, og det kan måske redes med en software opdatering.

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 09-11-07 11:00

Intens du har for meget billede , musik og filmklip i telefonen, så skal du slette noget af det, eller mobilen skal opdateres ,eller du har et virus i din telefon

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 09-11-07 11:04

ENTEN ikke INTENS undskyld

Kommentar
Fra : hejdmig

Dato : 09-11-07 17:11

Den gør det sgu også i laderen
og jeg har 2 gb kort i så har masser af plads til billeder og klip grrrrr

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-11-07 23:18

Hvad er det for en telefon der er tale om?

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 10-11-07 21:43

så tror jeg at den skal opdateres med ny version

Kommentar
Fra : hejdmig

Dato : 12-11-07 13:20

det er en k800i og den er opdateret.............

Kommentar
Fra : jabalya

Dato : 12-11-07 17:16

Har du for mange ind-udgående opkald,eller sms`er så skal den slettes
Eller du har måske har fået virus efter at den blevt opdateret,så skal opdaterse med den nyeste opdateringer.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-11-07 01:00

Hmm hvornår er den senest opdateret?

Der er kommet en ny software version i sidste uge

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-07 08:27

Citat
Der er kommet en ny software version i sidste uge

Det har intet med opdatering at gøre - en telefon virker fra den dag den bliver købt til den bliver smidt væk.....

Opdatering giver blot FLERE faciliteter evt.

Opdatering er kun nødvændig hvis man har ØDELAGT softwaren....

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 13-11-07 08:29

Hejdmig, har læst et par forums igennem om dette problem og det ser ud til at det ikke er sjældent, prøv at læse det her forum igennem, det er nogle gutter der har det samme problem som dig.
Det lyder som om den eneste løsning på problemet er at sende den til rep, eller få en ny der fra hvor du købte den.

http://www.mobil-forum.dk/showthread.php?t=7803

Mvh
Octon

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-11-07 15:55

refi

Det er desværre ikek sådan det hænger sammen, de fleste telefoner understøtter en masse funktioner som ikke fandtes tidligere, og i takt med at der bliver fyldt mere og mere på far de forskellige operatørers side bliver der stillet større krav til telefonen.

Disse funktioner kan mange gange gribe forstyrrende ind i telefonens programmel, således at den opfører sig uhensigtsmæssigt indtil den kommer ind og får opdateret softwaren, uhensigtsmæssig adfærd kan variere fra manglende funktionalitet på en eller flere taster, manglende lyd, frysning i menuerne, manglende modtagelse af opkald og beskeder og en masse andet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-11-07 16:34

Selvfølgelig kan en mobil have en "bug" i softwaren - og skulle det være tilfældet vil det heller ikke koste en krone at få det lavet.....

Men generelt er det ALDRIG nødvændig at "opdatere" medmindre man direkte (som fra f.eks. MS ) for at vide det er nødvendigt og vil i så fald være GRATIS - det er jo en fabrikationsfejl.....

At man så KAN opdatere og derved få nogle faciliteter som telefonen er forberedt til, er en anden historie

Men det er vel egentlig også det du selv siger
Citat
de fleste telefoner understøtter en masse funktioner som ikke fandtes tidligere, og i takt med at der bliver fyldt mere og mere på far de forskellige operatørers side bliver der stillet større krav til telefonen.

Nu er jeg så så "gammeldags" at kan man ringe til og fra mobilen - så virker den.....

Resten er REN luxus med dertilhørende fejl

Men det er da behageligt af og til (bruger selv kameraet meget som en slags notitsbog)

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-11-07 01:08

refi

Du tager stadig fejl, det er ikek blot en opdatering med øget funktionalitet til følge, men en nødvendighed for at sikre fortsat funktion, som du kan se hvis du læser resten af det jeg skrev i ovenstående indlæg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-07 08:07

Jamen det beklager jeg så......

Har aldrig hørt om en vare der pludselig ikke virker mere fordi producenten har valgt en ny software.....

Selv Win fungerer UDEN opdateringer....

Kommentar
Fra : hejdmig

Dato : 19-11-07 11:01

er sendt til rep nu, det er sikkert en switch ved kameradækslet, der er knækket..... det mente telecare........... ellers tak for jeres svar