/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
kryds hovedtøj...???
Fra : majsepige
Vist : 732 gange
50 point
Dato : 08-11-07 18:11

Hvad er foreskellen på et krydshovedtøj og et "normalt" 2 delt hovedtøj...???

Jég har forstået det sådan at et krydshovedtøj er beregnet til springning, men der hvor jeg rider er der en hest der bruger et krydshovedtøj til normal brug ( altså til dressur )....???

Så er der nogen foreskel...???

Hvis ja, hvad er så foreskellen, og hvad er bedst at bruge til de forskellige ridemåeder ( dressur / spring ).....????

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 60 point
Dato : 08-11-07 18:21

JEG MENER DET ER ET SPØRGSMÅL OM,
HVAD RYTTEREN SYNES PASSER BEDST TIL HESTEN.

NOGLE HESTE HAR EN HOVEDFACON, SOM EGNER SIG BEDST TIL DET ENE ELLER DET ANDET.

DET MÅ JO IKKE VÆRE HVERKEN FOR KORT ELLER FOR LANGT, ELLER SIDDE SÅ LAVT AT
DET GENERE HESTEN, NÅR DU TAGER I TØJLERNE.

UNDERSØG PÅ STALDGANGEN HVAD DER SKER, NÅR DU TAGER I TØJLERNE, I FORHOLD TIL
NÆSEBÅNDET, DET KAN NEMLIG NEMT KOMME TIL AT GENERE.

MVH
AG112

Godkendelse af svar
Fra : majsepige

Dato : 12-11-07 22:14

Tak for svaret AG112.