/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Volvo MD5D ustabil
Fra : Sunwind27
Vist : 711 gange
20 point
Dato : 07-11-07 22:39

Vi har i foråret købt en Sunwind 27 med en VolvoPenta MD5D motor
Vi fik ved overtagelsen renset kølekanalerne topstykket og isat en ny termostat
pga. manglende køling
Motoren har kørt fint sommeren over men har en lille særhed : efter ca 10 min drift
stiger motor omdrejeninger med ca. 20% uden der er rørt ved gassen,
dette problem synes at blive mere udtalt, den er også blevet sværere at starte

er der nogen der kan hjælpe med en løsning ?

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 08-11-07 05:15

Det er måske regulatoren der er slidt for det er en ældre mortor du har.
Kan den holde olitrykket når den er varm?
Jeg har selv en Volvo 2002 og den stiger også i omdrgninger når den
er blevet varm.
mvh
Teas

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 20 point
Dato : 08-11-07 13:41

Tag det roligt---alle Md5'ere går fra 1000 til 1200 omdr. når de bliver varme og det tager ca. de 10 min. du omtaler--intet unormalt i det.
Når du synes det er blevet mere udtalt, tror jeg det er indbildning, men det er jo nemt at holde øje med.
At den er blevet sværere at starte har intet med det andet problem at gøre, men kan skyldes at det også er blevet koldere siden foråret det kan dog også skyldes mange andre ting som jeg ikke kan gætte på, ud fra de få oplysninger du giver.
Mvh
dabj

Godkendelse af svar
Fra : Sunwind27

Dato : 08-11-07 15:34

Tak for svaret dabj.

Jeg tror jeg ser hvordan det går i næste sæson når motoren er gjort forårsklar
da du og Taes også kender til problemet, Jeg kan blot ikke genkende det du siger
med at det er blevet koldere.....der hvor jeg er har det været koldt hele sommeren