/ Forside/ Interesser / Dyr / Heste / Spørgsmål
10  jannie73 328
hvordan bruger man skridttæppe
Fra : majsepige
Vist : 639 gange
50 point
Dato : 07-11-07 22:34

Jeg har fået part på en hest, og jeg har fået at vide at man skal bruge skridt tæppe... Men da jeg ikke har prøvet at ride med skridt tæppe før så er jeg itvivl om man både skal bruge det når man skridter varm OG skridter af???

Hesten er barberet og står også med dækken på fold og om natten i boksen...???

Er der ike nogle der kan hjælpe mig med dette...????

Accepteret svar
Fra : AG112

Modtaget 60 point
Dato : 07-11-07 22:57

HEJ
SKRIDTTÆPPET SKAL DU BRUGE, BÅDE NÅR DU VARMER HESTEN OP OG NÅR DU "KØLER" SKRIDTER DEN AF, FOR DEN IKKE SKAL BLIVE SYG.

DET SKAL BRUGES, FORDI DEN IKKE HAR SINE NATURLIGE HÅRLAG (NÅR DEN ER KLIPPET) TIL AT KUNNE HOLDE VARMEN.

EN LANGHÅRET HEST, ER ET PROBLEM OM VINTEREN, HVIS DEN BRUGES MEGET, DA ER DET NÆSTEN UMULIG AT FÅ DEN TØR IGEN.

DET ER DERFOR MAN KLIPPER DEN, SÅ DEN KAN KOMME AF MED VARMEN, OG BLIVE TØR IGEN, NÅR DEN ER BRUGT OG MEGET VÅD.

NÅR DU HAR SKRIDTET DEN OP, OG BEGYNDER AT TRAVE, TAGER DU TÆPPET AF, SÅ LÆNGE DU ARBEJDER MED HESTEN, NÅR DU SÅ SKAL TIL AT SKRIDTE AF IGEN, GIVER DU DEN TÆPPET PÅ IMENS, SÅ DEN IKKE BLIVER KOLD.

DER ER OGSÅ NOGLE STEDER DE HAR EN VARMESOL, SOM HESTENE KOMMER I EFTER RIDNING FOR AT BLIVE VARME IGEN. MEN TÆPPET ER FINT.

DU KAN BARE LÆGGE DET PÅ HESTEN, OVEN PÅ SADLEN, SÅ KAN DU SIDDE PÅ DET, IMENS DU SKRIDTER,
OG DU LÆRER HURTIGT AT TAGE DET BÅDE AF OG PÅ, UDEN AT STÅ AF HESTEN

GOD FORNØJELSE MED RIDNINGEN.

MVH
AG112

Godkendelse af svar
Fra : majsepige

Dato : 08-11-07 12:40

Tak for svaret,,, nu er jeg sikker.....:)

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 10-11-07 00:15

SELV TAK