/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Salg af andelsbolig..
Fra : anikatrit01
Vist : 756 gange
415 point
Dato : 06-11-07 03:12

Hej Alle hos kandu..

Er der nogen af jer der kan hjælpe mig med at få solgt min andelsbolig.. Den ligger på Østerbro, ret tæt på fælledparken, Park cafe o.s.v..
Jeg har ind til videre sadt den på ledige lejligheder og den blå avis.. Det er en 2½ værelses med baderum ( brus).. Den er temlig billig i husleje,3000 med forbrug af varme, tv (kabel) og fri enternet.. Slagsprisen er 1.4- 5.. en komma 4 5..
Dejlig børne venlig indergård med rindende vand og fuglesang og bænke..Græsplæne i midten af gården med et helt nyt vaskeri..
Lejligheden er på 73 kvadratmeter, stor lys venlig stue, helt nyt vordingborgkøkken,som stortset aldrig blir brugt.. Der mangler selvfølgelig småting som hurtigt kan fixes.. Jeg taler om lejligheden generalt, ikke køkkenet..Har hørt man kan lave en hjemmeside, men er ik hel sikker

Jeg ved godt at marked er lidt dødt iøjeblikket men jeg vælger stadig at tro at nogen ville købe den frem for at skulle have ejendomsmægler på..hvad kan jeg gøre.. Anika..

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-07 05:41

Spørg ??? STL_S
Er der LUS i den___??

VITS

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 06-11-07 06:36

Husk at få tjekket dine annoncer for stavefejl. Selvom det er urationelt, så giver stavefejl indtryk af sjusk og småfejl i lejligheden, og det er der ingen der er interesserede i.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-11-07 06:42

prøv www.robinhus.dk
trendsales.dk
Lokal avisen
lokal brugsen osv.

Ellers må du jo nok se i øjnene at andelsværdien er den maksimale pris man kan tage og så sætte prisen ned. Jeg ville dog personligt selv gå til en ejendomsmægler - hvis du samtidigt køber et hus hos vedkommende, kan det forhandles ned til næsten gratis (det er jeg selv blevet lovet).
Problemet med din lejlighed er at der ikke er mange værelser - de mindre lejligheder er sværre end de store. Men du har mange kvadratmeter så måske skal du fremhæve det mere.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-11-07 06:50

Citat
Husk at få tjekket dine annoncer for stavefejl. Selvom det er urationelt, så giver stavefejl indtryk af sjusk og småfejl i lejligheden, og det er der ingen der er interesserede i.

Mener du Irrationelt?

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 06-11-07 07:21

Er enig i det med stavefejlene...

Men når de så er rettet, kan du jo prøve at sætte sedler med "tlf.nr.-lapper" op på lygtepæle m.v. - og måske tæt ved busstoppesteder...

Det har jeg da set blive brugt adskillige steder i indre by/på Frederiksberg og de så ud til at være blevet brugt flittigt.

Du bør dog rette småfejlene først (og så lade være med at skrive om dem) - i stedet for at lade dem være og nævne dem!

Held og lykke!

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 06-11-07 07:31

En af grundene til at mange vælger at bruge en ejendomsmægler er jo netop at de er bedre til at formulere salgsannoncer, f.eks tvivler jeg på at du rent faktisk har et nyt vaskeri på græsplænen midt i gården?

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 06-11-07 07:48

Prøve at sat announcen på

www.ofir.dk

Held og lykke min ven

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 415 point
Dato : 06-11-07 07:50

10 gode råd når du ønsker at sælge din bolig.

1. Overvej altid grundigt hvorfor du ønsker at sælge din bolig. Salg af bolig kræver energi og koster altid penge til salg, afgifter til staten, penge til banken, penge til fraflytning samt penge til klargøring og indflytning i ny bolig.

2. Indhent altid flere vurderinger af din ejendom, inden du fastlægger salgsprisen på din bolig. Du kan læse mere om vurdering af din bolig under Sælger - "Hvad du bør vide".

3. Gør op med dig selv hvor hurtig du har behov for at få din bolig solgt. Fastsæt derefter salgsprisen så realistisk som mulig, således den sikrer en tilpas balancen mellem størst mulig fortjeneste vs. hurtig salg.

4. Skaf en advokat når en køber giver tilsagn om at han/hun ønsker at købe din bolig. Skriv aldrig under på noget inden du har fået din advokats accept.

5. Få din advokat til at rådgive dig om hvilke ting man skal igennem inden, undervejs og efter din bolig er solgt.

6. Få advokaten til at udarbejde en skriftlig aftale om advokathonoraret og de nærmere vilkår for advokatens arbejde. Aftalen skal indeholde hvilke ting advokaten skal tage sig af og hvilke ting du selv skal tage dig i forbindelse med salget. Med en skriftlig aftale undgår du uforudsete udgifter i forbindelse med dit boligsalg.

7. Få din advokat til at udarbejde en salgsaftale som indeholder de mundtlige aftaler du og køber har aftalt indbyrdes.

8. Rådfør dig altid med din bank eller advokat om indfrielsesmåde og kurssikring af gamle lån, som køber ikke ønsker at overtage.

9. Oplys altid loyalt om dit kendskab til fejl og mangler ved ejendommen - også selvom køber ikke spørger.

10. For at opnå ansvarsfrihed for fejl og mangler, kræves det, at køber, inden købsaftalen underskrives, modtager tilstandsrapport og tilbud om ejerskifteforsikring. Som sælger skal du skriftlig tilbyde at betale halvdelen af den præmie som en ejerskifteforsikring koster.

http://www.maxxplanet.dk/andelsmaxx/ref.asp?ref=1027

http://www.boligavisen.info/asp/frames.htm

http://www.boligkontakten.dk/

http://www.bolighit.dk/saelgbolig0.asp

http://bolig.dba.dk/

http://www.boligkaos.dk/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-11-07 12:26
Godkendelse af svar
Fra : anikatrit01

Dato : 06-11-07 12:52

Tak for svaret Nordsted1...Det må jeg nok sige.. Du har da forstand på at svare på spørgsmålet korrekt..Du har fået alt hvad jeg havde af poin..Tusind tak for det kæmpe stykke arbejde, jeg skal nok holde dig ajour mht lejligheden

Anika

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-11-07 12:54

Selv tak og pøj pøj med salget