/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
mørbas 8400
Fra : kattegat01
Vist : 3330 gange
105 point
Dato : 05-11-07 22:39

hej hej. jeg ville gerne høre om der i dette forum skulle være en der ligger inde med en prøve sejlads af mørbas 8400. Den er vidst afprøvet med en 62hk leyland diesel. jeg mangler oplysninger om begge dele. mvh peter b jensen "kattegat"

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 06-11-07 00:02

Det var dog en voldsom motor til en Mørebas 8400. Normalt ligger de da på omkring 35-45 hk.
Jeg forstår ikke dit spørgsmål, hvad er det du vil vide??
Du må lige specificere lidt.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : kattegat01

Dato : 08-11-07 17:20

hej dabj.
jamen det kan da godt være at du syntes det.Men perkings 48hk og leyland 62 hk var bla det man lagde i den type den gang for godt 25 år siden.det handler om prøvesejlads evt i en artikel i bådnyt. og om oplysninger om motoren. kan du hjælpe med det dabj? vær nu lige lidt seriøs ikke.jeg har personlig sejlet i næsten 30 år men ikke uden for dk. mvh kattegat

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 105 point
Dato : 08-11-07 18:49

Hej kattegat
Jeg kan desværre kun hjælpe dig med lidt råd--prøv at ringe til redaktionen på "Bådnyt", de har alle artikler liggende på pc'en og kan hurtigt se om der er lavet noget på Mørebas'en---hvis der er, kan du måske narre et print fra dem.
Jeg har selv haft en Luna 26 med en 48 hk Leyland Thornycroft og det var komplet umuligt at grave en manual til dyret op af jorden,--det er et gennemgående problem med Leyland.
Prøv at spørge i dette forum
http://www.sejlerlinks.dk/
Mvh
dabj

Godkendelse af svar
Fra : kattegat01

Dato : 10-11-07 19:48

Tak for
svaret dabj.
det vil jeg da prøve.var du ellers godt tilfreds med motoren. havde du båden i mange år. mvh. kattegat.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 10-11-07 20:09

Havde den i 3 år og motoren var ok, dog lidt svær at starte om vinteren.

Kommentar
Fra : lis_ejby

Dato : 02-07-09 15:27

Hej hos kan.du

Jeg har en Mørebas 8400, men den har problemer.
Den er gal med brædstofpumpen.
Der kommer ingenting igennem.

Er der mon en, der har en god ide eller navnet på en god reparatør.

Den ligger i Holbæk Marina

Mvh
lis_ejby

Kommentar
Fra : lis_ejby

Dato : 02-07-09 15:28

Hej hos kan.du

Jeg har en Mørebas 8400, men den har problemer.
Den er gal med brændstofpumpen.
Der kommer ingenting igennem.

Er der mon en, der har en god ide eller navnet på en god reparatør.

Den ligger i Holbæk Marina

Mvh
lis_ejby