/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
D-link 524
Fra : tobiaskk
Vist : 1330 gange
100 point
Dato : 05-11-07 21:11

Hej
Jeg har lidt problemer med at sætte et trådløst netværk op. Det er en D-link 524 som er sat til et modem fra TDC. Det er en ganske almindelig bredbåndsforbindelse over telefonnettet.

Problemerne starter når jeg sætter routeren til modemet. Så ryger min netforbindelse. Jeg logger derfor på routerens webinterface. Her kan jeg se at jeg har forbindelse til min router da jeg har en ip-adresse i LAN, men i WAN har routeren har ikke fået en IP-adresse fra DHCP'en. Der står DHCP not connected. Det kan jo hænge sammen med at jeg ikke kan komme på netforbindelsen med routerens MAC-Adresse. Derfor kloner jeg MAC-adressen fra netkortet i min maskine som man har mulighed for i webinterfacet, men når jeg så herefter forsøger "DHCP renew" står routeren bare og forsøger at få forbindelse. Der sker ikke mere før den efter ca et minut skriver DHCP not connected. Jeg har også prøvet at logge på webinterfacet med en anden maskine, en bærbar, men med samme resultat.

Nogen der har prøvet det samme og har gode forslag?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-11-07 21:30

Som jeg husker det:
Tag forbindelsen fra mellem routerens WAN-port og modem.
I routerens slukkede tilstand > reset (det lille hul med en clips) ca. 10 sek.
Tilslut comp til en af routerens 4 LAN-porte
Start comp.
start router
læg CD'en i comp og følg vejledningen.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 05-11-07 21:36

kan du logge på internet hvis du kobler din computer i modemet.

Hvis ikke så sluk lige for din moden en stykketid og tænd igen, så skulle der gerne komme en side fra TDC hvor du skal registrer din mac adresse

Derefter kobler du din router til computeren og kloner mac-adressen fra computeren så skulle den køre.

Kommentar
Fra : tobiaskk

Dato : 05-11-07 21:45

ocorner> Der er ingen problemer med at komme på nettet via modemet. Det er kun når jeg kobler min router ind i systemet mellem modem og computer. Så er der ikke netforbindelse længere.

e.c> Duer stadig ikke. Får samme fejl.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 05-11-07 21:50

du har sat stikke fra modemet i WAN stik på router og klonet mac adr. fra computer.

Husk at sætte routeren til at køre dynamisk IP

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 110 point
Dato : 05-11-07 21:51

TDC sikre sig, at du er den som du gi'r dig ud for at være; altså sådan at forstå, at der ikke er en fremmed der snylter sig ind på din netforbindelse.
Når du kobler dig op, vil dit system automatisk sende MAC adressen til TDC, som kontrollere om det er den du er registreret under. Hvis JA, får du tildelt en forbindelse med en IP-adresse.
Lige som vi mennesker har et CPR-nummer, så har alle netværksenheder deres CPR-nummer i form af en MAC-adresse. - Det er denne adresse du skifter ud, når du sætter routeren imellem.
Inden du bliver puttet i aften, så sætter du din router imellem, og lader den sidde fremover, så vil du i morgen have en forbindelse.
Når først routeren er registreret, så kan du sætte alle de maskiner til, du har lyst til, og alle får forbindelse, da det er din router der nu har overtaget den egentlige primære forbindelse. - Routeren vil så sørge for at alle tilsluttede enheder, får tildelt en lokal IP-adresse.

Hvis du ikke kan vente, så lad routeren sidde imellem, og hav tålmodighed, for på et eller andet tidspunkt vil du få forbindelse. Men det kan godt tage nogen tid.

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 05-11-07 23:22

den side du skriver for at komme ind i din router... 192.168.0.1

kan du prøve at ændre inde i konfigurationen. ændre den f.eks til 192.168.7.2 Og se om det ikke hjælper. Husk at skrive ned hvad du kalder den, da det er det nummer du skal bruge efterfølgende for at komme ind i routeren igen, med mindre du resetter den.

Men har selv en d-link 624 og det var en konflikt i den adresse så jeg ændrede den, og nu kører det bare.

Kommentar
Fra : tobiaskk

Dato : 06-11-07 06:51

Jeg prøver mig lige lidt frem. I hører fra mig igen.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 06-11-07 13:48

Jeg oplevde noget ligne men det var med, cybercity, det viste sig at, modemet allerede sendte en dhcp ud og det samme prøvde min router, også blev der conflikt og jeg kunne ikke komme på nettet.
Hvad jeg gjorde var at slå "dhcp" fra i min router også var jeg på nettet.

Hvad severino skriver er meget rigtigt, jeg mener også jeg kan huske at tdc REG'er din mac add så du skal vente i 4 til 8 timer før din nye mac adresse overskriver din gamle som lige nu er din pc, og grunden til at du godt kan komme på med din bær bar er at du som standard har 2 åbene pladser til to pc'er, og den router vil så være den 3 som så ikke kan komme på.

Mvh
Octon

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-11-07 19:22

Hej tobiaskk
Citat
Jeg prøver mig lige lidt frem. I hører fra mig igen.

Har du helt mistet forbindelsen til nettet???

Godkendelse af svar
Fra : tobiaskk

Dato : 30-11-07 19:59

Jeg havde helt glemt tråden, beklager
Forbindelsen var der ganske rigtigt næste morgen.