/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
Forbindelse til netværksdrev
Fra : fredag
Vist : 951 gange
100 point
Dato : 05-11-07 15:41

Hej,

kan man godt oprette en forbindelse til et netværksdrev fra en windows xp home edition og hvordan gøres det?

Kommentar
Fra : MatrixRevolution

Dato : 05-11-07 15:55

Hey...

Det´kan du godt ja.

Højreklik på 'Denne computer' og vælg,

Opret forbindelse til netværksdrev...'

Det kræver at du har gjort en fysisk disk eller et virtualt sted, til en del af netværket.

God aften...

Kommentar
Fra : MatrixRevolution

Dato : 05-11-07 15:59

Hej igen,

Jeg kan se at jeg selv oprettede et spørgsmål ang. dette i sin tid:

http://www.kandu.dk/Spg93099.aspx

Fra sep. 2006

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 06-11-07 09:28

Men hvordan laver jeg det med et fysisk sted på drevet?

Accepteret svar
Fra : Octon

Modtaget 100 point
Dato : 06-11-07 14:17

Vis det er en mappe på det fysiske drev du hentyder til, så deler du den mappe og laver netværks stien ned til den mappe.

Vis lad os sige at mappen heder "x" og computeren som mappen ligger på hedder test1 og den computer som skal have ad gang hedder test2

På test1 deler du denne mappe med de retigheder folk skal have.

På test2 laver du nu et netværks drev og stien klader du "\\test1\c$\x" test1 er computer navnet,
c$ er drevet på computeren og X er mappen.

Mvh
Octon

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 08-11-07 10:12

Tak for svaret Octon. Lykkedes