/ Forside/ Teknologi / Udvikling / CSS / Spørgsmål
10  ME.alexan.. 100
CSS program
Fra : Anli
Vist : 760 gange
300 point
Dato : 05-11-07 08:42

For alle os der ikke "orker" eller ikke har den fornødne skill til at sætte sig ind i CSS programmeringen, men alligevel gerne vil lave en hjemmeside i CSS, hvilke muligheder har vi?

Findes der et program som kan hjælpe, eller skal man købe mig til hjælp?

Det drejer sig specielt om positioneringen / centreringen således hjemmesiden altid "står" rigtigt uanset hvilken browser / opløsning man ser den i.

Jeg efterlyser nogle programlinier som kan indsættes i en hjemmeside lavet med Frontpage 2000 og som opfylder behovet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-11-07 10:49

I FP har du jo CSS der jo hedder typografiark, og netop gemmes som .css

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 05-11-07 15:11

Hej e.c forklar mig venligst lidt nærmere om typografiark i fp.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-11-07 17:01

Ok vender tilbage når jeg har skiftet comp - der er ikke FP på denne.

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 05-11-07 17:44
Kommentar
Fra : Anli

Dato : 06-11-07 07:54

Foreløbig tak for indlæggene jeg kikker på hvad i har skrevet og vender tilbage senere når jeg har et resultat.
Dette gælder også dig e.c. glæder mig til at se hvad du finder ud af.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 300 point
Dato : 06-11-07 10:39

Ja det gør jeg også - for min FP er ikke virksom.

Men du kan se hvad jeg bruger css til her:
www.hirsenet.dk
H-klik på siden og vælg vis kilde

Bl.a. står der denne linie som bare bestemmer topfarven.
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="hirsenet/cssfiler/topfarve.css">
Den linker til en css fil i mappen som ligger i roden af hjemmesiden som hedder cssfiler
Fra alle dine sider kan du henvise til dette typografiark (css)
Selve css filen ser sådan ud

body {
baggroundcolor = #xxxxxx
}

og den er gemt som topfarve.css

I frontpage kan du kigge lidt på dette
ny side > vælg fanen typografi > vælg en side (ikke den tomme standard) >
skift til html visning > nu kan du tilrette dit typografiark > afslut siden og gem den i en mappe (style) du har lavet i roden af hjemmesiden. dukan enten kalde den abc.css eller abc og så rulle ned i filtype og vælge typorafiark.

Det er lidt efter hukommelsen da jeg ikke lige nu har FP til rådighed.

Det link fra smorch er et godt sted at hente dele til dine typografiark.

Jeg håber smorch falder ind og retter..................

Godkendelse af svar
Fra : Anli

Dato : 01-02-08 08:52

Tak for svaret e.c.