/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Bygning af Håndvask
Fra : boje1904
Vist : 777 gange
200 point
Dato : 05-11-07 07:46

Jeg er igang med at renoverer et badeværelse og kan godt lide lys! Derfor vil jeg bygge en håndvask med lysende punkter i. Lyset er nemt nok!
Men håndvasken! Findes der regler for hvilket materiale en sådanne vask skal bygge af, kan man bruge douglas plade/MDF plade og beskytte det med alfix (eller lign produkter)? Vil det være lovlig? Findes der noget specielt som fx Wedi-plade man SKAL bruge?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 05-11-07 08:31

Jeg tror ikke der findes en lov indenfor dette område, så gå du i gang. Hvis du her tænker på brandfare, så måtte du jo ejheller opsætte skabe.
Men jeg ville da for din egen og ungernes skyld tænke på om der kan ophobe sig fugt, og danne grobund for skimmelsvampe.
Jeg mener jeg engang har set en vask, som var udskåret af en kævle, og behandlet så den havde blanke overflader, men det kræver også en effektiv efterbehandling.

Kommentar
Fra : ffhopsa

Dato : 05-11-07 09:24

Hvorfor ikke støbe den i beton efter en form?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-11-07 10:55

Den kan også støbes i glasfiber armeret polyester (det samme som skibe)
Der kan infarves med gelcoat i starten af støbningen.

Metode:
Vask laves i gips med støtte.
pudses og poleres og lakeres og smøres ind.
Der støbes en "støbeform" som den endelige vask støbes i.