/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
Centrering af ny vindue med JavaScript
Fra : 0405rl
Vist : 767 gange
350 point
Dato : 27-02-01 09:32

Mit problem er, at når jeg ved hjælp at JavaScript benytter 'window.open' og får åbnet et nyt vindue, kan jeg 'kun' placere det ved hjælp af x og y kordinater jeg selv foreskriver. Det jeg søger er en måde eller funktion hvorved JavaScript selv kan aflæse min skærmstørrelse og placere mit nye vindue i mitten af skærmen..

mvh.

René Larsen

Accepteret svar
Fra : kim

Modtaget 360 point
Dato : 27-02-01 09:33

En lille funktion som du nok kan bruge.

<HTML>
<HEAD>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function NewWindow(mypage, myname, w, h, scroll) {
var winl = (screen.width - w) / 2;
var wint = (screen.height - h) / 2;
winprops = 'height='+h+',width='+w+',top='+wint+',left='+winl+',scrollbars='+scroll+',resizable';
win = window.open(mypage, myname, winprops);
if (parseInt(navigator.appVersion) >= 4) {
win.window.focus();
}
</SCRIPT>
</HEAD>

<BODY>
<A href="http://www.yahoo.com/" onclick="NewWindow(this.href,'name','400','400','yes');return false;">Popup Yahoo.com</A>
</BODY>
</HTML>

Godkendelse af svar
Fra : 0405rl

Dato : 27-02-01 09:36

Tak for det utrolige hurtige svar, det var lige det jeg stod og manglede..

mvh.

René Larsen

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 27-02-01 09:36

hvor er det fusket...