/ Forside/ Karriere / Udlandet / USA / Spørgsmål
10  wacher 144
Køb af Kitchenaid 220 volt i USA
Fra : wacher
Vist : 21232 gange
1520 point
Dato : 07-02-03 20:21

Jeg kunne godt tænke mig en KitchenAid stand mixer f.eks. en KSM 90...men de er frygtelig dyre i DK. I Tyskland kan man også købe dem... men her er de også dyre idet de typisk ligger på omkring 350 Euro. Jeg har så tænkt på om man ikke kunne
købe den i USA da den er USAs national mixer. Her koster den ikke så meget. Har nemt kunne finde steder hvor de sælger den for USD 240...men det er 110 volt og vi bruger jo 220 volt i Danmark. Jeg har en postadresse i USA så det er ikke noget problem at købe den i USA og få den leveret til en amerikansk adresse. Transporten
til Danmark har jeg også styr på idet jeg kender nogle der skal flytte fra USA til DK
og har lejet en container. Nu mangler jeg bare at finde et sted der sælger dem i 220 volt til en fornuftig pris. Kan du hjælpe? Jeg har søgt på diverse 110/220 volt butikker og har også fundet enkelte Kitchenaid standmixers...men ikke ønskede model.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-02-03 20:52

Hej wacher

Jeg syntes du skal købe den rigtige model i USA i 110V udgaven og så tilslutte den via en "autotransformator"

Hos Brinck kan du bla. købe en:

http://www.brinck.dk/stromf.asp

Det er vigtigt at du finder ud af, hvilken effekt mixeren arbejder med og så købe modellen større.
Måske denne er sagen: 200W bord-adapter 220 til 110 V ac + 110 til 220 V ac 651.000 355,-

Du får ganske vist denne klods til at stå på dit bord, men tilgengæld også den "rigtige" mixer til den rigtige pris.
transformatoren/adaptoren ja den koster lidt, men kan så benyttes næste gang du skal købe 110 V ting.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 07-02-03 21:31

Så skal det være en 500 watts til 699 og så begynder det at blive dyrt. Har rent faktisk en 1000 watts omformer stående...men den er stor og grim og ligner noget tyskerne har efterladt efter 2. verdenskrig...man da en ny tilsvarende koster 1.125 så kunne jeg sikkert leve med at den var grim og klodset.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-02-03 22:44

Citat
........og ligner noget tyskerne har efterladt efter 2. verdenskrig

haha.... Ja det forstår jeg nok. Sig mig bruger den virkeligt mellem 200 W og 500 W. Det er da vist en maskine der er skabt til arbejde. Har du eventuelt et link til et billede af den ?

buch78
Citat
.........med 50 Hz køre usa med 60 Hz
............noger andet er at vi i danmark køre med 230 V og at i usa køre man med 120 V

Det spiller vist ikke den store rolle. Læs f.eks her:

http://cph.ing.dk/konf/root/elektronik/html/0989.all.html

Desuden har vi mange steder i landet haft 233 V, da det hed 220 V

mvh srhansen

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 07-02-03 22:54

ok jeg beklager et par fejl...

Spændinger varierer lidt. det kan man ikke komme uden om, men man siger at forsygningspændingen i danmark ligger på 230 Volt.

Frekvensen har meget at sige hvis apparatet køre på net frekvensen som fx et Tv gør (også 100 Hz) Jeg har set et tv på 60 Hz der er blevet sat til i danmark på 50 Hz der kan du se at ind i mellem er der lige som om at der kommer et sort billede. ( der var en transformer sat til som ændrede spændingen.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-02-03 23:06

buch78

haha... ja det har du selvfølgelig ret i. Et fjernsyn uden switch-mode strømforsyning må forventes at opføre sig underligt

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 08-02-03 08:34
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-02-03 10:30

Kitchenaid er vel stadig lavet af metal og ganske vist en rigtig god røremaskine/kødhakker.
Men den SKAL tilsluttes beskyttelsesjord, så hvis du bruger autotransformer, som jo ikke er adskilt fra nettet, SKAL der monteres Jord. Tænk lige lidt på reservedelene, det er muligt de kan skaffes i Sverige. Et firma i Danmark Berkel/Hobart som havde reservedele eksisterer vist ikke mere. En lille ulempe ved amerikanske maskiner i Danmark er jo de 60 hz, som kan få maskinen til at støje kraftigt.
Emesen.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 08-02-03 11:36

Her er link til en Web-side med prissammenligninger og større forretninger der sælger maskinen - men hvem der også har 220 volts modeller fremgår ikke; men maskinen kan fås fra ca. $ 150.

http://www.epinions.com/hmgd-Stand_Mixers-Kitchen_Aid-Ultra_Power_KSM90

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : grief

Dato : 02-03-03 20:51

JEG ER VED AT VÆRE EKSPERT I FØLGENDE OMRÅDE, KØB IKKE EN I USA MED TRANSFORMER. KITCHENAID ADVARER STÆRKT IMOD DET. DER KAN GÅ ILD I DEM, OG DET ER IØVRIGT OGSÅ TRÆLS MED EN KLODS PÅ BORDET! SKAL MAN KØBE DE EUROPÆISKE I USA KOSTER DE CA. 2500 DKR. BILLIGERE END I DK., MEN DET BEDSTE DU KAN GØRE ER AT KØBE I TYSKLAND. DER HAR DE SAMME SPÆNDING OG VOLT SOM OS, OG DER KOSTER MASKINEN OMKRING DE 300 EURO. JEG HAR DOG fundet en side www.buyandbehappy.de hvor du kan få den i tre forskellige farver til 249 euro (ca. de 1800 DKR). Man kan også gå ind på tyske google, www.google.de og søge under tyske sider, på ordet "kitchenaid", så kommer der en masse sider med favorable priser, bla. er www.preisplanet.de også en god side. Endnu en ulempe ved at bestille fra USA er at du mister al garanti på produktet. Dvs. sker der noget skal du selv betale - og det er dyrt da det er et amerikansk produkt.
Håber du kan bruge hjælpen.
KHR.

Kommentar
Fra : grief

Dato : 02-03-03 20:51

JEG ER VED AT VÆRE EKSPERT I FØLGENDE OMRÅDE, KØB IKKE EN I USA MED TRANSFORMER. KITCHENAID ADVARER STÆRKT IMOD DET. DER KAN GÅ ILD I DEM, OG DET ER IØVRIGT OGSÅ TRÆLS MED EN KLODS PÅ BORDET! SKAL MAN KØBE DE EUROPÆISKE I USA KOSTER DE CA. 2500 DKR. BILLIGERE END I DK., MEN DET BEDSTE DU KAN GØRE ER AT KØBE I TYSKLAND. DER HAR DE SAMME SPÆNDING OG VOLT SOM OS, OG DER KOSTER MASKINEN OMKRING DE 300 EURO. JEG HAR DOG fundet en side www.buyandbehappy.de hvor du kan få den i tre forskellige farver til 249 euro (ca. de 1800 DKR). Man kan også gå ind på tyske google, www.google.de og søge under tyske sider, på ordet "kitchenaid", så kommer der en masse sider med favorable priser, bla. er www.preisplanet.de også en god side. Endnu en ulempe ved at bestille fra USA er at du mister al garanti på produktet. Dvs. sker der noget skal du selv betale - og det er dyrt da det er et amerikansk produkt.
Håber du kan bruge hjælpen.
KHR.

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 03-03-03 00:03

Hej Grief.
Det var et meget godt link. Prisen er ok og saa vidt jeg kan se saa tager de kun 9 EUR for at sende den til Danmark.
Du skriver at du er ekspert saa kan du maaske svare paa hvorfor jeg ikke skal koere den over en transformator? Jeg
er p.t. i USA og de har et kaempe udvalg af forskellige Kitchenaid maskiner og de koster ikke ret meget. F.eks. kan
jeg koebe superudgaven af Kitchenaidmaskinen med en 475 watts motor til ca. samme pris som tyskerne saelger den
noget mindre 300 watts model til. Jeg har en transformator derhjemme der kan klare op til 1000 watt. Jeg har et sted hvor jeg kan "gemme" den saa man ikke kan se den og jeg kan faa transporteret den gratis til Denmark. Det virker jo meget lokkende at kunne koebe 475 watts modellen til hvad der ca. svarer til 300 watts prisen i Tyskland.

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 03-03-03 00:03

Hej Grief.
Det var et meget godt link. Prisen er ok og saa vidt jeg kan se saa tager de kun 9 EUR for at sende den til Danmark.
Du skriver at du er ekspert saa kan du maaske svare paa hvorfor jeg ikke skal koere den over en transformator? Jeg
er p.t. i USA og de har et kaempe udvalg af forskellige Kitchenaid maskiner og de koster ikke ret meget. F.eks. kan
jeg koebe superudgaven af Kitchenaidmaskinen med en 475 watts motor til ca. samme pris som tyskerne saelger den
noget mindre 300 watts model til. Jeg har en transformator derhjemme der kan klare op til 1000 watt. Jeg har et sted hvor jeg kan "gemme" den saa man ikke kan se den og jeg kan faa transporteret den gratis til Denmark. Det virker jo meget lokkende at kunne koebe 475 watts modellen til hvad der ca. svarer til 300 watts prisen i Tyskland.

Accepteret svar
Fra : grief

Modtaget 1520 point
Dato : 03-03-03 10:53

Hej W.
Jeg ved hvad du mener, jeg tænkte på samme måde som du, men det er igen det med risikoen for brand. Når du går ind og ændrer på maskinen så er der en betydelig brandfare forbundet med det. Personligt ville jeg ikke løbe risikoen !Derudover er det møgirreterende ikke at have garantien. Bliver der det mindste i vejen med produktet er det for egen regning, og som før nævnt vil det ikke være billigt ved et produkt fra USA. Men det er absurd at man skal betale 3999 DKR for et "dårligere" produkt, når man kan købe en bedre til 2000 DKR. Men alt i alt tror jeg du er bedre tjent med at købe den i Tyskland, og så er du også nødt til at spørge dig selv om du virkelig har brug for den der hedder 6 Quart (475 Watt), hvor tit og hvor meget bager du egentlig? Mit behov tror jeg nemlig ikke der svarer til den store model...
Din sidste mulighed er at gå ind i en Hardware store der forhandler de europæiske modeller i USA, og så få dem til at give dig en god pris. Men de laver ikke 475 Watts modellen til det europæiske marked, og jeg tror at det nogenlunde kommer til at ligne prisen fra Tyskland - og så mangler du igen garantien ! Ring på 0 888 747 4696, Kitchenaid i USA der beskæftiger sig med det amerikanske marked, og få dem til at give dig forhandlere, priser og farvemuligheder. Håber at det er til hjælp - hvis du finder ud af noget LET ME KNOW.
Hilsen Grief.

Godkendelse af svar
Fra : wacher

Dato : 16-03-03 18:14

Tak for indsatsen grief. Jeg fik aldrig nogen link til en butik i USA med 220 volt Kitchenaid...og således ikke mit spørgsmål besvaret...men anerkender at der blev
ydet en god indsats for at hjælpe mig.

Kommentar
Fra : grief

Dato : 16-03-03 20:58

Hej Wacher
No problemo - det var godt at kunne hjælpe andre - jeg har selv stået i din situation, så det var fint at kunne "dele mine erfaringer" omkring emnet.
Good luck - Grief

Kommentar
Fra : ladydk22

Dato : 28-09-03 22:40

Kan nogen fortælle mig hvor jeg finder en converter så jeg kan bruge mine danske elektriske ting her i usa. Jeg har bla et musik anlæg jeg gerne ville bruge - nogle godt forslag???

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 29-09-03 19:06

Du skal bruge en step up converter/transformer.
Dem kan du få mange steder...men her er et godt sted med et stort udvalg og
fornuftige priser:
http://www.world-import.com
Jeg har en amerikansk dvd afspiller kørende på en step down converter og den
kører fint. Du skal så en step up transformer da du skal bruge 220 volt

Kommentar
Fra : neseren

Dato : 15-11-03 15:48

Hvordan med told, hvis man bestiller en maskine fra Tyskland?

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 15-11-03 23:01

Der er ingen told på varer købt i Tyskland. Det er EU og du kan frit indføre/bestille/få sendt en maskine fra Tyskland

Kommentar
Fra : olgatanon

Dato : 21-02-04 12:25

Jeg bruger transformere til de produkter jeg har købt i U.S.A. Både til speaker phoone & julebelysning udendørs.Transformerne også er meget billigere i U.S.A. .. så hvis I kender personer der skal til U.S.A bed dem venligst at medbringe transformere " husk at sende penge med " :D

Kommentar
Fra : NielsOe

Dato : 15-03-04 07:02

Kære Wacher,

Personligt har jeg gode erfaringer med at køre 110 volt apparater i DK. For nogle år siden importerede jeg et KitchenAid amerikaner-køleskab fra USA, som kører på 110 Volt (og 50 herz i stedet for 60 herz) v.h.a. en forholdsvis billigt indkøbt, men stor transformer. For en del år siden importerede jeg - og anvendte med held - en microbølgeovn fra USA, som kørte fint i DK v.h.a. en simpel "converter", der kan fås overalt i USA - og formentlig også hos Brinck, hvis den overhovedet må forhandles i Danmark. Jeg er selv - præcis ligesom du - interesseret i at importere en KitchenAid røremaskine (med en del til tilbehør) fra USA, så vi kunne nok have nytte af at tale sammen. Jeg tør ikke oplyse mit telefonnr. direkte på nettet, men du/I er velkomne til at kontakte mig på christina.niels(snabel-a)get2net.dk.

Mvh Niels Ø.

Kommentar
Fra : jupper66

Dato : 09-08-04 16:37

Jeg skal ikke betvivle det accepterede svar om at købe en KitchenAid i Tyskland og få et kompromis mellem mere rimelig pris og et produkt tilpasset 240V inkl. garanti. Selv har dog følgende erfaring som kan gavne andre:

Jeg har i April 2004 købt en KitchenAid Artisian 325W til ca. 1800 Kr. i Canada (mod 4000 kr. i DK) og tilsluttet den til 240 Volt via en voltage converter til 50 kr. af typen TC-1600. Dette virker i praksis.

(TC-1600 convertere findes i en række fabrikater. See evt. Voltage converter.com og koster ca. 8 USD. og flyder som en ekstra stikprop.)

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 09-08-04 19:03

Jeg har selv købt en 450W Pro som man slet ikke kan få i Danmark eller i Tyskland
og den kører fint via en transformer