/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
tekstylbehandling i døre
Fra : movser
Vist : 815 gange
100 point
Dato : 01-11-07 05:16

hej så mangler jeg svar igen.
er det den samme slags tekstyl man bruger i døre og paneler som i bunden?
Jeg har ladet mig fortælle at den i døre skal være tyndere.
tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 01-11-07 06:58

Det er rigtigt!

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 01-11-07 09:44

I hulrum , herunder døre bruger man et produkt som er bedre vandfortrængende, og som delvis selv fordeler sig. Populært kaldes det tyndt, men det er noget andet end det slidstærke lag der bruges i undervognen. Det er ikke bare at fortynde det normale.

Efter behandling i døre og vanger, er det vigtigt at man efter et månedstid renser drænhullerne i bunden. Ellers kan beskyttelsen blive værre end ingenting.

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 01-11-07 10:56

Både bunden og alle hulrum sprøjtes først med den tynde, den er så tynd at den kan trænge ind imellem samlingerne af paneler mm. og samtidig virker den som grunder/blødgørende af gammel tectyl i bunden, inden bunden sprøjtes med den tykke tectyl. Det er den tynde der har den bedste rustbeskyttelsevirkning, da den holder holder sig klæbrig i længst tid, den tykke virker som beskyttelse af den tynde tectyl. Den tykke tecktyl er mere robust, derfor bruges den i bunden og skærme, men bliver desværre hurtiger tør, og en tør tectys har ikke den samme rustbeskyttelse virkning som en klæbrig, så der for sprøjtes en bil minst hvert 2 år og helst hvert år.

Godkendelse af svar
Fra : movser

Dato : 01-11-07 18:34

Tak for svaret transor.