/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hjælp til grafikkort
Fra : gril
Vist : 1070 gange
300 point
Dato : 30-10-07 17:41

Hjælp til grafikkort

Jeg skal ha mig et nyt grafikkort da det andet er brændt sammen men jeg ved ikke så meget om det så vil hør og i vil hjælpe mig med at find et nyt. Jeg har fundet ud af det er en PCI port det sal side i men jer ved ikke om det skal hede e PCI-express eller PCI-express x16

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 30-10-07 17:54

Du må finde ud af hvad dit Motherboard hedder og derefter se hvad det understøtter, PCI-express eller PCI-express x16

Dit Motherboard kan gerne findes ved at taste et af de numre ind der står på printet og søge på det.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 30-10-07 18:00

mit gamle grafikort heder nVidia Geforce 6610XL

Kommentar
Fra : gril

Dato : 30-10-07 18:17

Bundkort er et ---> MSI MS-7091 (Medion)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-07 18:31

PCIe = express....

Det er et OEM board og det finder du KUN data på på Medions hjemmeside.... - Hvis de overhovedet findes....

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 300 point
Dato : 30-10-07 19:32

Hvis du kigger her står der at det understøtter PCI exp x 16

http://www.crucial.com/store/listparts.aspx?model=MS-7091

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 30-10-07 19:37
Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-07 20:00

MSI MS-7091 (Micro-ATX)/Intel 915P

Ja - du har ret - det er IKKE et OEM board...

Det er ellers gængs på "mærkepcer".....

Kommentar
Fra : gril

Dato : 30-10-07 21:03

oki tak for hjælpen ind til vider.... Nu til det helt stor spørgsmål hvad for et kort skal jeg vælge det er jo en jungel at finde rundt, og jeg har ikke så meget forstand på det.

prisen 800-1200kr

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 30-10-07 21:47

Det er jo ikke nemt at sige.

Det kommer an på hvad du skal bruge det til.

Til den pris du nævner vil jeg sige at alle PCI express x 16 kort er mere end udmærkede til almindeligt PC brug.

Det du skal kigge på når du vælger er nok mest hvilke slags udgange ( Stik ) som du skal bruge.

Hvis ikke du er Super Gameplayer, så skal du nok have fat på nogle spilfreaks til at fortælle om kortenes fortræffeligheder.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 30-10-07 21:56

Og husk lige at se efter om din strømforsyning er stor nok til at føde det, hvis ellers det er til at finde informationer om det.

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 30-10-07 23:39

Nu er det jo ikke alverden du vil bruge på et kort, men hvis du ikke skal spille mange krævende spil, er der et som det her http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=398195 En meget sjov detalje er at der følger en kontrol med, hvor man kan styre omdrejningerne på køleren. Det er meget godt hvis du ikke vil have så meget støj fra blæsere, men også godt hvis du skal spille, da kortet kan yde mere, nu bedre det bliver kølet.

Hvis du er ligeglad med en fankontrol kan du vælge et ganske almindeligt 8600GT.

Tror det er et af de bedste allround kort du finder til de penge.

Godkendelse af svar
Fra : gril

Dato : 31-10-07 11:28

Tak for svaret WinXPeter.