/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
PC garanti på Grønland?
Fra : Sygate
Vist : 423 gange
500 point
Dato : 30-10-07 15:46

Hejsa !

Nogen der kender garantireglerne hvis man køber en computer i Danmark og tager den med til Grønland?

Burde man ikke stadigvæk have garanti på den?

Meeeeeeeeeeeennnnnnnnn.....................

Det er jo hulens dyrt at sende en computer frem og tilbage mellem danmark og grønland, så hvem skal betale for det gilde?


 
 
Kommentar
Fra : Teil


Dato : 30-10-07 15:49

Det skal du selv. Om du så rejser til afrika.
Sælger kan acceptere en rep. i Grønland
men behøver ikke.


Kommentar
Fra : refi


Dato : 30-10-07 15:51

Citat
Det skal du selv. Om du så rejser til afrika.



Ja - eller Australien....

Det er derfor man bør købe i det land hvor man bor.....

Kommentar
Fra : refi


Dato : 30-10-07 15:52

ENKELTE firmaer har så "service" over det meste af kloden.....

Kommentar
Fra : Teil


Dato : 30-10-07 16:28

Undersøg hvem der betaler fragtudgifterne.

Medion stod for fragt begge veje ved en garantirep.
da min gamle pc gik itu. Måske var de bare gavmilde den dag.

Det er dog en forskel på afstanden til Grønland.


Kommentar
Fra : Olesen-50


Dato : 30-10-07 17:57


Hvis det nu f.eks er en HP computer du har købt, kan du vel indleverer den til en forhandler i Grønland???

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 500 point
Dato : 30-10-07 18:40

Man skal skelne kraftigt mellem obligatorisk købelovsreklamationsret (udbedring via forhandler) og evt. (frivillig) producentgaranti. Man kan have begge dele, og så vælger man selv.

Producentgarantien varierer og her kan man kun finde svaret ved at læse garantibestemmelser.

Reklamationsretten vil ofte inkludere betaling af fragt, idet udbedringen i udgangspunktet skal være omkostningsfrit for kunden - se denne afgørelse fra 20.8.: http://www.bvhd.dk/videnbase/?task=show&uid=981&target=&category=&cHash=ebc4f6e600


Kommentar
Fra : henrikkrebs


Dato : 30-10-07 18:40

Man skal skelne kraftigt mellem obligatorisk købelovsreklamationsret (udbedring via forhandler) og evt. (frivillig) producentgaranti. Man kan have begge dele, og så vælger man selv.

Producentgarantien varierer og her kan man kun finde svaret ved at læse garantibestemmelser.

Reklamationsretten vil ofte inkludere betaling af fragt, idet udbedringen i udgangspunktet skal være omkostningsfrit for kunden - se denne afgørelse fra 20.8.: http://www.bvhd.dk/videnbase/?task=show&uid=981&target=&category=&cHash=ebc4f6e600


Godkendelse af svar
Fra : Sygate


Dato : 31-10-07 21:39

Tak for hjælpen allesammen.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 176272
Tips : 31886
Nyheder : 719565
Indlæg : 6400694
Brugere : 218665

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste