/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
hvad hedder det ??
Fra : hellobal1
Vist : 730 gange
50 point
Dato : 29-10-07 15:00

Hvad er en der tyder stjerner og hvad hedder en der forsker i stjerner ? og hvad er forskellen ?

Håber der er et klogt hovdet der kan svare på dette !!

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 60 point
Dato : 29-10-07 15:07

Astrologi = tyde stjerner = ud fra en udokumenteret teori om at der er en sammenhæng, så at tolke stjernernes positioner med henblik på at sige noget om livet på jorden for de enkelte menneske. Blev af de gamle grækere antaget som videnskab. I dag er der ingen fornuftige mennesker der tror på en sådan sammenhæng (men der skal nok være nogen der tænker at der måske er noget om det, selv for folk der ikke tror på det)

Astronomi = forske stjerner. Konkret fysisk viden om og forståelse af himmellegemerne og deres historie. Anerkendt videnskab.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-10-07 15:09

Stjernetyder = Astrolog / Forsker = Astronom. Der er stor forskel, astrologen gætter sig frem, hvorimod astronomen holder sig til fakta (det man kan se)...

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 29-10-07 15:09

den der tyder stjerner er astrolog og den der forsker i stjerne er astronom.. forskellen er at astronomen ikke laver horoskoper

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-10-07 15:11

Den der forsker hedder Astronom

og

den der tyder stjerner hedder Astrolog

og så har henrikkrebs svaret på resten.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-10-07 15:11

- sådan Henrik, fint svar...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-10-07 15:13

Citat
forskellen er at astronomen ikke laver horoskoper

- TILDE, nu må du ta' dig sammen, forskellen er, at astronomen ikke er bindegal...

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 29-10-07 15:14

UHHH stouenberg.. du skælder mig hele tiden ud..

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-10-07 15:24

- ahhh, ikke HELE tiden...

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 29-10-07 15:38

NÆSTEN.. jeg tager mig sammen hvis jeg vil..

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 29-10-07 15:47

Tak for svaret henrikkrebs.