/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
canon printer i 6500 er syg
Fra : LoneSuhr
Vist : 653 gange
100 point
Dato : 28-10-07 22:16

den "skurrer" og vil ikke gå i gang. den blinker skiftevis orange/grøn. ( 4 gange, men der er fyldte blækpatroner i )jeg har lige sat nyt printerhoved i den,men nej
.Er der nogen der ved noget om de symptomer?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 28-10-07 22:25

Hvor lang tid siden er det, du har brugt deb sidst?

Har du kørt en rensning af dysehovederne?

Kommentar
Fra : LoneSuhr

Dato : 28-10-07 22:47

problemet er at jeg slet ikke kan få den igang. den meddeler at den er offline. Den har været sat ud af drift i 3 ugers tid, hvor en anden lille printer var sat til,(mens jeg ventede på det nye printhovede)

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 29-10-07 10:50

sluk printeren ved at tage strømmen fra den.
vent to minutte

Gå ind på din comtuters printerstyring og vælg den rigtige printer som default.
Hvis den ikke er til at vælge skal du installere dens drivere først.
sluk computeren.
Tænd printeren.
tænd computeren
Prøv at skrive ud til printeren.
Hvis printeren skaber sig med det samme du tænder kan det være fordi printerpatronen ikke er i orden. Fejlen kan være uoriginal patron, genfyldt patron uden reset, eller dårlig forbindelse i patronens kontakter.

Tag en blød bomuldsklud , væd med sprinklervæske, og tør kontakterne af på både printer og patron. Vær forsigtig, de tåler kun blid behandling. Briug ikke skrappere midler end sprinklervæske.

Der er afminiraliseret vand, IPA, lidt farve og parfume. De to sidste dele er oveflødige men uskadelige i de små mængder.
Endelig er der mulighed for en anden defekt i printeren. De er så billige at reperation ikke betaler sig.

Kommentar
Fra : LoneSuhr

Dato : 29-10-07 13:48

tak for svaret.har prøvet, men der er stadig ikke held med den.så jeg gir op og har bestilt en ny printer.men tak for hjælpen, så har jeg da prøvet.

Godkendelse af svar
Fra : LoneSuhr

Dato : 29-10-07 13:49

Tak for svaret transor.