/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
For våd - alternativer?
Fra : TheOsirisDK
Vist : 3112 gange
100 point
Dato : 28-10-07 10:49

(Langt indlæg, men vi er desperate!)

Har nemlig endlig fundet pigen i mit liv! jay! Vi bor desværre lidt langt fra hinanden og er kun sammen i weekender. Vi er begge temmelig sexfikseret og en stor del af den tid vi har sammen bliver tilbragt i sengen.

Problemet er hun bliver temmelig hurtigt temmelig våd. Og med et kondom på har jeg MeGeT svært ved at komme, og gør det mEgEt sjældent.

Sød som hun er river hun det en dag af og vi prøver lidt uden.

Vi opdager begger hvor uendeligt bedre det er uden, og står nu og er lidt forvirret. Kondom er simpelthen for dumt syntes vi.
Vi er sammen næste weekend og hun bad mig købe fortrydelspille hvis det var.

Jeg er virkelig glad for hende og vil hende det bedste så jeg ved ikke helt. Den skulle være ligeså sikker som kondomet (97%) med samtidig være enormt usund og måtte kun tages EN gang per cyclus. Og hun får menstruation kort efter. Alligevel høre jeg hele tiden at det er blevet virkeligt populært og praktisk taget kan erstatte kondomet? (Hun får desuden desværre noget meget stærkt medicin (cellenedbrydende).)

Alternativet er vel P-Pillen.
Som åbenbart skulle være det sikreste, med kun 1% chancer for graviditet, give mere regelmæssig menstruation og endda mindske smerter.
Problemet er bare at det kræver læge recept og det vil sige vi skal indrage hedens forældre. (De er rigtig glade på vores vejne, men det er måske lidt at strække den.)

Hvad gør vi? Hvor sikker er fortrydelsen pillen? Hvad sker der når hun tager den? Eller burde vi snakke med hendes mor om P-pille?

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 28-10-07 10:51

er problemet at hun bliver for våd eller bliver gravid???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 11:05

Citat
Problemet er bare at det kræver læge recept og det vil sige vi skal indrage hedens forældre. (De er rigtig glade på vores vejne, men det er måske lidt at strække den.)

Sig mig - Hvor gamle er I ??????

Hvis hendes forældre syntes hun er "for ung" til P-piller - såååååå

Besynderlige forældre (hvis I har alderen til det)

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 28-10-07 11:23

Citat
Vi er begge temmelig sexfikseret og en stor del af den tid vi har sammen bliver tilbragt i sengen.

Jamen så ved forældrene vel, hvad der forergår?! Det kan vel ikke komme som en overraskelse, at I så har brug for P-piller?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-10-07 11:28

Så finder i bare en læge, som vil skrive recept på p-piller uden at inddrage forældre.

Det skulle vel ikke være så svært.

Du kan bare å til en hvilken som helst læge og spørge om det kan lade sig gøre.

Når man normalt har en bestemt læge, er det kun af hensyn til betalingen.
Hvis i selv betaler for den konsultation, kan i vælge frit.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-10-07 11:50

Fortrydelsespiller: Mange bivirkninger og bør absolut ikke bruges som prævention, men kun som sidste nødløsning

http://www.praeventionssiden.dk/Consumer/praeventionsformer/fortrydelsespille/index.asp?C=24161393834943171296

Citat
Og med et kondom på har jeg MeGeT svært ved at komme, og gør det mEgEt sjældent.

Det er mere et psykisk end et fysisk problem

Nu kender jeg jer selvfølgelig ikke, og dermed ved noget om hvor aktive I hver især er/har været, men udover at kondomet beskytter mod graviditet, beskytter det jo altså også mod så meget andet

Citat
Problemet er bare at det kræver læge recept og det vil sige vi skal indrage hedens forældre

Vil det sige, at hun er under 15 år

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 28-10-07 12:34

Jeg er 17. Hun er ved at være 16. (I know, naivt, men fuck, vi er så glade for hinanden!) Hendes forælder ved skam godt vi gør det, men stadigvæk. Lidt mærkeligt at spørge.

Det er vel et problem hun bliver våd. Men det kan der jo ik gøres noget ved.

Så, sådan jeg kan forstå jeres svar, så er Fortrydelspillen the big nono? Og P-pillen ER bedre end kondom? (har svært ved at sætte min tillid til sådan noget)

(og selv hvis vi kan få en anden læge til det kan det vel ikke holdes hemmeligt og hvis det bliver opdaget er det vel kun så meget værrer)

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 28-10-07 12:36

(og Dova, har du PRØVET et kondom? godt så!
syntes seriøst al følelse og nydelse forsvinder. Fatter ikke det er opfundet.)

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 28-10-07 13:26

det sikreste er klart et kondom, men når i har været sammen et stykke tid og er sikre på ingen af jer har andre partnere, så er der p-ring , pessar, spiral osv, og er hun over 15 så kan hendes forældre ikke gøre det store ved det, andet end at holde hende inde og forbyde dig adgang ...
meeeen det er vist ikke det smarteste man kan gøre ...

og det er os rimeligt tåbeligt at ikke bede sit barn beskytte sig ...

D9N

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 28-10-07 13:27

ps.

i disse blodprop tider vil jeg også være påpasselig med at bruge p-piller

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 28-10-07 14:00

Citat
Det er vel et problem hun bliver våd. Men det kan der jo ik gøres noget ved.

Jeg har meget svært ved at se at det skulle være et problem at hun bliver våd.

Hen til lægen efter p-piller.

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 28-10-07 14:27

P-Piller og P-ring giver vel lige stor beskyttelse? Og ifølge de sidder der er linket til her så giver P-piller størrer beskyttelse mod graviditet end kondomet.

(og det er forresten kun graviditet vi er bekymret for. Ville aldrig ha gjort det uden hvis ik vi har helt sikker på om nogen af os havde noget.)

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 28-10-07 14:34

ja det skulle næsten være det samme i % men risikoen for at få blodpropper er mindre med en p ring og en p stav end med p piller så det skal man også lige ha med i overvejelserne ...

D9N

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 28-10-07 14:45

troede det med blodprop var i meget særlige tilfælde. hvis der virkelig er risiko glemmer vi det.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 28-10-07 14:55

det er også i særlige tilfælde men det er en risiko, og det sker som regel inden for det første halve år , efter hvad der blev vist i udsendelsen på TV2 i foråret , så det er noget man også skal huske ...

har du evt prøvet tynde kondomer ?? det er jo også en mulighed...
og hvis du bliver nervøs af at ha dem på, så tag dem evt på indimellem når du ik er sammen med hende, og "øv" dig lidt , for du kan ha gevinster ved dem, bla at hvis du er stor, så kan de stamme så de virker som en penisring og forsinke udløsning, og det er de fleste tøser nu ret begejstrede for *S*

D9N

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-10-07 15:03

Måske I skulle prøve at lade være med at tænke på det, små irritationer i et sexliv kan hurtigt ødelægge det.
Du afgiver jo også selv lidt væde undervejs unden Du kommer.

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 28-10-07 15:07

det tog mig f*ing timer sidst. ret hårdt.

Ikke fordi jeg er nervøs, mere. Men kan bare ikke føle ret meget. Og, selvfølgelig, der er en del psykisk med at der ikke er noget imellem en. (derfor hun os vil ha det af)
men hvad mener du med tynde kondomer?! er nærig. ligger nogen Coop ting i min skuffe og det er det.

(vil forresten prøve at høre hende ad om P-stav. ser da ud til at være extremt nemt?)

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 28-10-07 15:08

HEY hey! tit tænkt på, LuffeA, det man afgiver undervejs, er der noget i det? kan man blive gravid af det? eller er det kun væske?

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 28-10-07 16:16

Har ingen af jer haft andre partnere???? Der findes så uhyggelig mange sexuelt overførte sygdomme som kun kondomet beskytter mod. HIV, Clamydia etc.
Men jeg må nok erkende at kondomer er et nødvendigt onde i begyndelsen af et forhold, som flere skriver har størrelse og tyndhed stor betydning ( og jeg ved godt jeg ikke selv har prøvet det- men jeg har deltaget i både god og skidt sex med kondom.) HAr I afprøvet forskellige modeller-riller-knopper etc.
P-stav kan ikke anbefales til kvinder, der ikke har børn.
P-ring er efter min bedste overbevisning en genial opfindelse, lavt hormon indhold, og kun månedlig udskiftning. Og man glemmer ikke at tage dem!!
At din kæreste bliver våd skyldes at I er gode til legen!! Så nyd det dog, istedet for at gøre hende frustreret og flov over at blive våd, det kan ødelægge fornøjelsen for hende, og det er vel ikke det du vil??

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 28-10-07 16:58

Mnn.. vi var begge jomfruer.

Syntes bare P-ring lyder ufattligt klamt. og jeg er ikke engang en pige.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 17:01

Få nu bare fat i de p-piller og brug kondom alligevel......

Det er sgu for tidligt med alle andre experimenter.....

Det kan du gøre om 5 år.....

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 28-10-07 17:11

JAMEN! for fanden da. (DET VAR SÅ GODT!)

Så, overordnet, find nogle tyndere kondomer? skal nok blive sjovt det her på apoteket. eller. POSTORDRE!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 17:13

Selv slikbutikken sælger dem efterhånden...

Prøv nu lige at blive "lidt" voksen.....

Kondomer bliver solgt i samme mængde som mælk

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-10-07 17:17

Din søde kæreste må gå til SIN EGEN læge og snakke med ham om prævention. DU kan også gå med.
Det behøver hendes forældre ikke at få noget at vide om. Lægen har tavshedspligt.

Men det SKAL være hendes egen læge. For han ved om hun fejler noget, der måske ikke går så godt sammen med bestemte slags p-piller.

Hun kan sikkert finde en anden læge og lyve sig til p-piller, men det KAN være med livet som indsats. Og det er der vel ingen af jer, der ønsker?

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 28-10-07 17:18

Fortrydelsespillen er en hormonbombe uden lige, og det er IKKE sundt for hende! I burde end ikke tænke på den løsning, det er KUN en nødløsning. (Behøver jeg sige hun bagefter skal bruge mindst en uge i sengen for at komme sig?).

Hvis i absolut ikke vil med kondom, så er den nemmeste vej som nogle af de andre skriver, p-pillen. Så længe hun husker at tage den, så beskytter den fint mod graviditet.
I den dur også p-staven. Min kæreste har den, og flere jeg kender. Til forskel fra p-piller, er den desværre meget uregelmæssig, og dyr, men til gengæld holder den 3 år, hvor den bare sidder og gør sit arbejde.

Bemærk stadig at ingen af disse beskytter mod sexuelt overførte sygdomme! At i begge er jomfruer er jo ikke ensbetydende med at ingen af jer ikke har noget medfødt...?

I øvrigt vil jeg lige henvise til en side jeg synes er meget god: http://www.sexogsundhed.dk/ - Center for sex og sundhed. Læg endelig mærke til condomeriet .

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 28-10-07 17:26

ARH! okay P-Stave så - til med eller uden børn?! I siger det modsatte nu!

(Og P-piller giver kan give blodpropper så det lyder da som en rigtig dårlig ide)

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 28-10-07 17:33

Ja, det manden afgiver undervejs kan indeholde ganske få celler, chancen for at de finder vej er dog uendelig lille.
Men pigen kender vel også sine sine sikre og halvsikre perioder.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-10-07 17:35

Så holder vi os til EEN

Gå til hendes læge - så er I sikre...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-10-07 17:38

Gå til HENDES læge og få råd! Hvis I er gamle nok til sex er I også gamle nok til at snakke med lægen om prævention!

Jeg kan da GODT!!! huske hvor pinligt det var... Men det SKAL bare til. ---Og lægen har helt sikkert prøvet sådanne samtaler før.

P-piller kan give blodpropper, ja. Det kan fortrydelsespiller, p-ringe, p-stave osvosv også. Hvis man hører til de uheldige, der er disponerede for den slags blodpropper. Og det er KUN din kærestes læge, der kan sige, om hun måske kan tåle hormonerne eller om hun skal holde sig LANGT væk.

Hvis hun ikke kan tåle hormonerne, så er pessar måske løsningen. Ikke helt så sikkert som p-piller. Men mere uskadeligt. Og det I laver i øjeblikket, DET er vist heller ikke så sikkert?

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 29-10-07 08:17

Et entydigt råd??
Hendes læge NU!! Han har tavshedspligt, Og hvis du går med, er i to til at dele "pinligheden".

Og P-ring er selvfølgelig ikke nem at sætte op de første gange, men ulækkert?? Nej! Og jo der er en vis risiko, hvis din kæreste er i risikogruppen, men P-ringens hormonindhold er væsentlig lavere end de andre hormon-behandlinger, OG mindst lige så sikker som minipiller. Men det er lægen der bedst kan rådgive jer.
Men så er vi igen i den der med at alt er hvad man gør det til inde i hovedet. Hvis du gør det ulækkert, så bliver det ulækkert! Nyd at I har potentiale for at få et rigtig godt sexliv. Og kom så til lægen.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 29-10-07 09:11

Helt ærligt jeg er sgu rystet en smule (min mnad og jeg har endda selv børn på 8, og op til 21 år - så har set og hørt meget)

Du lyder MEGET ung.
Mere ung en 17 år, og slet ikke som en, der virkelig er moden nok til sex.

Hvis du ved lidt om piger, så ved du, at vi bliver da våde. Gør vi ikke det, er sex faktisk slet ikke så behageligt, for nogen af jer.
Det er ikke ulækkert, og giver du hende den opfattlese er sgu dælme en klaphat, der kan ødelæggge hendes wsexliv, til hun finder en fornuftig man, der så skal til at overbevise hende om det modsatte.

Fortrydelsespiller er til ekstraordinære uheld. Ikke FAST prævention. Det er en hormonbombe, der er usund. MEGET usund
P-piller er også hormoner, hvor sundhed og bivirkninger har været til diskusion siden de blev opfundet.
Min egen datter på 16 har en p-stav, det har hun haft i et år nu og er meget glad for den. Den kostede 1100 kroner, men er i længden betydeligt billigere end p-piller. Da den jo som nævnt holder i 3 år.
Alt fornuftigt skal der en recept til. fra hendes egen læge, der kender hende. Der er heldigvis også langt mellem de kvaksalvere, der bare skriver den slags ud til andre lægers patienter, og de skal under alle omstændigheder alligevel give hendes læge besked, så uanset hvad, vil det så i hendes journal.

Er du fornuftig tager du gummi på.
Af flere grunde.
fx. er den bakterie (bakterie!! - ikke vrisu som kønssygdomme består af) der giver celle forandringer i livmoderhalsen faktisk overført fra mænd!!! Så du byder hende chancen for livmoderhalskræft, hvis du ikke gider bruge gummi.
Ja ok du siger hun også gerne vil uden, Men det siger mange unge piger, når først fyren har klaget sin nød med store våde øjne.

Giv hende respekt og brug gummi.. Du vil gerne spare, og vil kun bruge dem fra coop. OG... hvem skal måske betale de dyre p-piller? Prøv dig dog frem. De har da ikke kun en slags.

Og idag er de så tynde, så det er noget fis det der.
det er et spørgsmål om man er så glade for hinanden, at det overskygger ens egen egoisme. At man vil passe på hinanden.
Gummi beskytter også mod svamp olign. der sagtens kan komme uden at dyrke sex.

Og det viser du respekterer pigen.

Den måde du opfører dig på... jeg tror ikke på du er 17 år - helt ærligt.

Jeg vil ikke bruge gummi, så er det ikke så godt. Jeg vil ikke købe andre slags, de er for dyre. Du kan bare betale dyre p-piller og blive syg af dem. du kan bare risikere sygdomme osv.

I har allerede haft sex uden gummi, det kan man altså bliver ret gravid af. DET er dyrt.
Tilbagetrækning? virker ikke, MANDEN fugter jo også, og der kommer jo tit sædceller ud FØR selve ejakulationen.
Sikre perioder? den er der for mange der er blevet gravid på.

Brug gummi, [I][B]og[/B][/I] p-stav. Det er næsten det nemmeste og sikreste. Det sikreste er stadig at vente til man er klog nok til at passe på hinanden.

P-piller har mange bivirkninger. Prøv at gå ind på sundhed.dk og læs lidt. De er ikke så rare at tage for alle.

Accepteret svar
Fra : D9N

Modtaget 100 point
Dato : 29-10-07 10:39

hmmm syntes nogen af jeg skal køle lidt ned og snakke pænt til ham...
han har trods alt skrevet her, han har trods alt brugt gummi , og med den måde nogen af jeg skriver på, så er der da ik noget at sige til mange ikke tør spørge...

TheOsirisDK syns det er kanon du har turde spørge , og som der står flere steder, så Gummi er klart det bedste , og når i har været sammen et stykke tid og i ikke er sammen med andre seksuelt, så kan man overveje andre beskyttelsesformer ...

af tynde kondomer kan du få bla choo-san som er ultra tynde, men de sidder der stadig , men man kan mærke mere igennem, dog er de kortere og mindre i omkreds en alm kondomer...
men Best world har nogen ultra tynde også, dem kan man som regel købe på tanken , eller i postordre..

og du kan evt. kigge sammen med kæresten på netdoktor.dk hvor der står lidt om p-stave p-ring p-piller osv så i er lidt forberedt når i kommer til lægen , for mange læger er forudindtaget på et bestemt produkt, og så er det fornuftigt at vide lidt selv inden...

det med hun bliver meget våd ... nyd det ...

D9N

Godkendelse af svar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 01-11-07 16:28

Well. Tak for alt tror. Bange for nogen har fået den lidt forkerte opfattelse af os/mig dog - har ik tænkt at forsvare noget, for det eneste jeg ville ha var jo jeres mening. Som jeg fik og lærte af, så, tak.

Anyway, vi har snakket en del, min kæreste og jeg. Vi går til hendes læge ret snart og ser hvad der sker.