/ Forside/ Teknologi / Hardware / Server / Spørgsmål
10  Uffe29 470
anonymitet på nettet
Fra : bv32
Vist : 667 gange
100 point
Dato : 27-10-07 12:57

Jeg vil gerne være lidt mere anonym på nettet af sikkerhedsårsager. Det er vel et godt sted at starte at skjule IP adressen. Nu har jeg fundet en site på nettet, hvor de viser alle de oplysninger man kan få ud af den ip adresse jeg har fået tildelt. (www.ipadress.com). Her står der ikke noget særligt..her står at min ip adresse tilhører dansk bredbånd og at adressen er tilknyttet til Værløse (jeg bor selv i Roskilde). Er det ensbetydende med at jeg er anonym på nettet og ikke skal foretage mig noget?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 27-10-07 13:07

nej hvis du laver noget ulovlig kan politiet finde dig gemmel din udbyder , der er du jo registreret.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 27-10-07 13:26

Din IP ALENE røber IKKE hvem du er eller hvor du bor præcis - KUN overfor udbyder - og de må KUN videregive oplysningerne med dommerkendelse...

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-10-07 13:29

brug Firefox
og hent programmet TORPARK

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-10-07 13:34
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 27-10-07 13:42

Hvis du har dynamisk IP så skifter den efter at være slukket et stykke tid.
Din udbyder giver så et tilfældigt IP-nummer som dog registreres på din adresse.
Hvor længe den husker dig og den midlertidige IP-adresse ved jeg ikke.

Hvem du er, kan nok findes ved hjælp af en trojaner og lidt cokies.

Men du kan med dynamiske IP-adresser være ud for at få tildelt en IP som er blevet udelukket fra et forum. Og så er det bare at slukke et stykke tid så der kommer en ny IP

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 27-10-07 13:44

Start med at lade din adfærd på nettet styre af bevidstheden om at det ikke er muligt at være anonym på nettet.

Du kan være mere eller mindre svær at spore men anonym kan du ikke være hvis interesserne for at afsløre din identitet er store nok.

Hvad angår teleskabernes evne til at håndtere fortrolige oplysninger ja så har jeg desværre set for mange eksempler på at det ikke er noget alle er lige gode til.

Derudover så er der jo efterhånden ikke grænser for hvor lang tid tingene gemmes og dette sammenholdt med at ting bliver gjort ulovlige mere eller mindre med tilbagevirkende kraft og mulighederne for overvågning hele tiden øges dramatisk, ja så er der reelt ikke noget tilbage af privatlivets fred så snart du bevæger dig uden for matriklen enten fysisk eller elektronisk.

Godkendelse af svar
Fra : bv32

Dato : 27-10-07 14:21

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 27-10-07 14:48

Lige for en ordenskyld er det ikke IP-adressen der kikkes efter men din Mac adr. der er unik for din netkort ;)