/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Lamelgulv med farveforskel
Fra : 25615
Vist : 529 gange
50 point
Dato : 26-10-07 17:04

Hvad kan jeg gøre ved et lamelgulv, som allerede er lagt.
Der er tilsyneladende brugt lamelbrædder fra forskellige fabrikationstidspunkter, for i den ene ende af rummet er gulvet markant mørkere (den mindste del).
Jeg vil godt lysne den mørke del af gulvet så det er samme nuance over det hele.
Hvis jeg sliber gulvet og hvidpigmenterer det, er det vel ikke sikkert at den mørke nuance forsvinder - nuancen kan måske gå igennem hele slidlaget.
Er der et alternativ til at udskifte hele gulvet?

Accepteret svar
Fra : BjornJ

Modtaget 60 point
Dato : 26-10-07 17:25

Er gulvet lagt fornyligt, og er ordren afgivet på en gang, skal du tale med levarandøren.
Leverandøren skal gøre opmærksom på hvis der er farveforskelde.
Hvis man får leveret til eet gulv fra to sendinger, plejer man at blande bræderne. men det er jo forsendt nu.
Man kan blege med brintoverilte, men det er svært at styre.
Indfarvninger vil altid være afhængige af den oprindelige farve.

Bjørn

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 26-10-07 17:52

hvis man vil have trægulv skal man forvente farveforskel. det er jo ikke et kunststof der er farvet. den slags er da bare en charme.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 26-10-07 18:41

det kan du ikke gøre noget ved nu
selv fra samme sending kan der være ret store farveforskelle , nogle træsorter mere end andre
derfor SKAL man altid åbne flere pakker og blande dem , også selvom det er fra samme sending

Godkendelse af svar
Fra : 25615

Dato : 28-10-07 13:01

Tak for svaret BjornJ.