/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Højtalere
Fra : Nordsted1
Vist : 838 gange
120 point
Dato : 26-10-07 07:44

Hej

Jeg er vist "kommet til" at spille for højt

I hvert tilfælde brummer mine højtalere, så det ikke er til at holde ud Igår fik puteren så et nyt lydkort, i håb om at det ville hjælpe, men nææ nej.

Alt er blevet endevendt, uden at det hjalp, så jeg må vel ud og købe nye højtalere. Jeg har kik på

http://www.zitech.dk/product/BigImage.aspx?ID=155600

Men er det noget værd??? Andre forslag???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-07 08:22

Nu tror jeg slet ikke dine højtalere er brændt af....

At de brummer skyldes nok en "løs/manglende" ledning.... - så tjek lige.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-07 08:29

Jam jam

Citat
Alt er blevet endevendt, uden at det hjalp

og vi har prøvet at sætte en bærbar på pc'en og der brummede det IKKE

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-07 08:30

HA HA jeg mener selvfølgelig OGSÅ

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-07 08:34

Prøv at sætte dem på DEN BÆRBARE (højtalerne)

Lyden mere som en "defekt" ledning.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-07 08:35

Det er også afprøvet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-07 08:36

Og stikket har været vendt, og der er også forsøgt med jord på

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-07 08:41

Citat
og der er også forsøgt med jord på

Er det fra rosenbedet

Sorry - den var for nem

Nå, men med hensyn til ANDRE højtalere.....

Du får reelt hvad du betaler for - dem du har fundet er udmærket.....

Men har du muligheden ville jeg da lige høre de forskellige "live"......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-07 08:46

Ha ha, jeg tænkte nok du ville komme med en bemærkning vedr. jord, men kunne ikke lige finde på en kvik kommentar - det er tidligt på dagen -

Vi var rundt hos flere forhandlere igår, men de har jo ikke sat højtalerne op, så man kan hører dem,
kun lige hos Zeitech, derfor ville jeg lige hører om andre mærker og såårn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-07 08:50

Bare sikre dig en bon og ombytningsret.....

Du behøver jo IKKE splitte emballagen ad for at "afprøve" dem.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-07 08:54

Zeitech havde dem ikke engang på lager, så det vil være ærgeligt at vente på noget som måske ikke er "godt nok"

Hvilke højtalere har du Refi??

Accepteret svar
Fra : MissBe

Modtaget 120 point
Dato : 26-10-07 08:55

hej nordsted1

citat: "andre forslag???"

ja et lidt andet forslag, også dyrere !!

jeg har ikke rigtigt fidus til computer højtalere
specielt når du er begyndt at brænde dem af
så vil du sikkert gøre det igen
dit problem var jo at du "spillede for højt"

computerhøjtalere har forstærkeren indbygget
derfor kaldes de aktive

men et stereoanlæg har forstærker og højtalere adskildt
og kan stadig modtage signal /input fra din computer

hvis du brænder dit computerhøjtaler system af
vil du sikkert gøre det igen
mer vil have mer

hvis jeg var dig ville jeg tage en snak med folkene f.eks fra
hifi klubben og kigge og lytte på et anlæg
vi har jo heller ikke købetvang i dk

http://www.hifiklubben.dk/

hvis det er et forslag der fører for vidt
vil jeg stadig sige at svaret er lyt og lyt

go jagt

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 26-10-07 08:58

ps.

i hvert fald tidligere havde merlin bytteret
jeg ved ikke om de har det mere
og jeg tror også at de har computerhøjtaler løsninger i mange variationer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-07 08:58

Citat
Hvilke højtalere har du Refi??

Et sæt fra Creative - aner ikke hvad de hedder, men min erindring siger ca. 4-500 kr.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-07 09:01

Citat
computerhøjtalere har forstærkeren indbygget
derfor kaldes de aktive

Og det er som regel der der opstår fejl.....

Det er YDERST sjældent at det er selve højtalerne.....

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 26-10-07 09:04

i hi fi anlæg er det altid
enten forstærkeren
eller højtalerne
man futter af når der skrues op

eller ørerne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-07 09:05

Jeg har tidligere afprøvet at afspille musikken fra pc'en på det alm. anlæg, men det lød af h til, men nu har jeg fået et nyt lydkort, så det kan da godt være det kunne lade sig gøre idag, men jeg vil helst også kunne bruge pc'en..

Vi var også i Merlin igår, de har Creative, men vi kunne ikke få en "lytteprøve"

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 26-10-07 09:08

er det i kvickly xtra ??
eller føtex ??

her mener jeg også disse systemer forhandles

og at man kan levere tilbage hvis man skifter mening

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 26-10-07 09:09

måske også bilka

tror også de har bytteret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-07 09:11

Citat
men vi kunne ikke få en "lytteprøve"

Så siger du NÅ - og går igen.....

Enten trækker han i land eller du finder en anden butik....

Hellere give en 50er mere for ORDENTLIG service en d spare den på noget "lo.."

Creative kan du få/købe OVERALT....

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 26-10-07 09:12

jeg tror også at internet køb -- fjernsalgsloven--
giver dig 14 dages fuld returret

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-07 09:15

Citat
jeg tror også at internet køb -- fjernsalgsloven--
giver dig 14 dages fuld returret

Jeg VED det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-07 09:21

Jeg må sige det undrede mig, at man ikke kunne komme til at lytte til højtalerne, hverken i Merlin eller Fona, det er sq da for dårligt, på den måde kan man jo få mange kørerture.

Nå men Refi, de der Creative, er du tilfreds med dem?? Kan de tåle at blive "brugt"

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-10-07 10:11

Prøv at gå ind på producentens hjemmeside og
se om der ikke er en ny driver til lydkortet.
Afinstaller den gamle og installer den nye,helst
efter at du har kørt et reg cleaner program.

Jeg har set/ordnet dit problem flere gangefor folk med en ny driver.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-07 10:20

Manse, jeg købte nyt lydkort igår,(og dertil hørende driver) men det hjalp ikke

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-10-07 10:25

Nyt kort er ikke ensbetydende med at det er den nyeste driver det kommer med,de bliver rettet hele tiden,og vis dit kort har ligget på lager i længre tid så har driver cd'en ikke den nyeste driver og vis kortet er udkommet for et par år siden så er det en meget gamel driver.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 26-10-07 10:32

Jeg bruger personligt aldrig driverne der kommer med
hardware jeg køber,jeg henter altid de nyeste før pakken kommer ind af døren,så jeg har tons vis af driver cd'er der aldrig har set et cd'rom drev.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-07 10:49

Driveren blev hentet på nettet her til morgen

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 26-10-07 12:34

nordsted1

nu blander jeg mig lige igen

du kan jo også købe brugt hifi

en NAD forstærker fra hifi klubben brugt fra blå avis
og så napper du højtalerne fra dit nuværende anlæg
og signalet fra din computer ind i forstærkeren

eksempel fra sjælland 800,-
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=52258549

eksempel jylland
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=52076958

søg på
nad forstærkere
eller nad stereoanlæg
for at få flere
den driller lidt med linkene

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-07 14:13

Yeah Yeah.... Så er der ordentlig lyd på igen - uden brummen- så det har altså været højtalerne

Ja jeg kunne jo ikke vente, så jeg købte http://www.zitech.dk/product/BigImage.aspx?ID=155600
bare i sort, og jeg siger jer der er lyd !!!!

Så må jeg jo prøve at begrænse mig med volumeknappen

Manden syntes også det var en god ide, at de blev indkøbt idag, for han er ikke hjemme de næste dage, og regner med at så har jeg afregeret til han kommer hjem

Ha... det er noget han tror

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-07 14:27

Tillykke med købet

Og ja - jeg er absolut tilfreds med Creativ.....

Så "spar" nu lidt på potentiometeret - så holder de længe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-07 14:47

Jeg var inde og se på Creative, men jeg kan se at de nyindkøbte kan tåle lidt mere - håber jeg -
og når jeg nu kender mine tendenser til at skrue op, så faldt valget på Altec.

Disse Altec (ud af mange modeller) havde jeg også hørt lidt på igår, men det var ikke muligt at komme til at lytte til Creative.

Da jeg handlede fik jeg lov til at komme retur med anlægget indenfor 8 dage, selv om jeg havde åbnet emballagen, - det ville nu også ha' været svært at finde ud af om brummeriet stadig var der, hvis jeg ikke kunne prøve dem af -

MissBee, din ide om at bruge stuens anlæg var sådan set også udemærket, men vi har snart så mange ledninger på kryds og tværs i alle panelskinnerne, at vi dårlig nok har plads til flere, vi har 4 stationære, en dele printer, sourrund anlæg og jeg ved ikke hvad, og to LØSE kaniner, der æææælsker ledninger. Når jeg har anlægget på skrivebordet, kan jeg også lige plotte min mp3 afspiller på, så behøver jeg ikke forstyrrer hvis nogle af de andre tillader sig at se tv. Men vi har prøvet at gøre som du skrev, en nytårsaften, men det lød meget dårligt, men der var det også et andet lydkort, så det kan sikkert godt lade sig gøre idag, hvis det ikke var for nimserne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-07 14:52

Det med et anlæg er også både godt og skidt.....

Det KRÆVER jo at ALLE gider høre det samme

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-07 14:53

Men et sæt hovedtelefoner i julegave til ALLE ville løse en del problemer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-07 14:56

Citat
Det KRÆVER jo at ALLE gider høre det samme

Og det gør de ikke, men nu hvor jeg har fået nyt, er jeg bestemmeren, om ikke andet så i week-enden

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-10-07 18:54

Tak for svaret MissBe.

Det var altså ikke nemt at dele point ud i denne omgang, så det er nærmest foregået ved lodtrækning, dvs det passer heller ikke, jeg har valgt MissBe, fordi hun er en ny Kandu'er, så velkommen til missbee

Også mange tak for deltagelsen til jer andre