/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
kodeord til trådløs router.
Fra : casper0606
Vist : 950 gange
100 point
Dato : 25-10-07 18:28

Hej alle.

Jeg har fået en trådløs router, den er brugt og jeg har ikke fået nogen brugsvejledning med.... Jeg har fået den til at fungere med den stationærere pc, der har en direkte forbindelse med et nætværkskabel...

Men hvordan konfigurerer man outeren så min bærbare pc kan koble på det trådløse netværk...

Når jeg søger efter routeren med ip adresse 192.168.0.1 bliver der spurgt efter bruger navn og password, jeg har resetet den ved at trykke på knappen i 20 sek..

kan man nulstille passwordet?

det er en d-link air plus G+ router...

jeg håber at der er nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-10-07 18:30

Prøv admin

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-10-07 18:33

prøv noget med 0000 eller 1234 osv

eller prøv at finde en brugsanvisning på nettet.
Der står hvad password er når den er resat til fabriksindstilling.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-10-07 18:37

Hvis du har resat den med knappen bagpå, bør der ikke være noget password længere.
Det er nok din egen maskines bruger navn og password den spørger efter når du søger på den IP-adresse.
Du skal i stedet feks. gøre dette:
start/alle programmer/tilbehør/kommunikation/guiden trådløs netværk
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : fk2001

Dato : 25-10-07 18:41

Routeren er resat til fabriksindstillingen. For min router gælder at brugernavn er "root" og password er blankt. Hvilken router er der tale om? Du vil uden tvivl kunne google det frem hvis ingen her kan hjælpe dig

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 25-10-07 18:42

Tag strømmen fra.
find en clips og stik den ind i hullet (ved strømtilslutningen) i ca. 10 sekunder.
tilslut din computer til et af de 4 LAN stik
start comp > start en browser > skriv http:\\192.168.0.1

bruger = admin
password = (her skal ikke stå noget)
enter
Du er nu inde i routeren og kan sætte den op

find wizard og kør den.

Kommentar
Fra : kimEngelby

Dato : 25-10-07 18:51

prøv også
bruger admin
passw admin

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-10-07 18:52

Har set at et andet D- link bruger user: admin
og ikke noget i password felter.

Men det forudsætter at du har lavet et fuldstændigt reset.

Det er formentlig noget med at holde resetknappen inde i 5 sekunder eller at holde den inde medens du sætter strømforsyningen til.

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 25-10-07 19:01

svar til palle.... Jeg prøvede men det virker ikke den siger at jeg måske har en forkert soft ware instaleret (fejl nr 871122), jeg har intell pro set wireless, måske har windows et program i sig man kunne bruge, jeg har xp, jeg prøver ihvertfald..

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-10-07 19:11

Casper har du prøvet denne http://www.kandu.dk/spg111529.aspx#1252887

Kommentar
Fra : casper0606

Dato : 25-10-07 19:17

jes det virker sgu...

1000 tak

Godkendelse af svar
Fra : casper0606

Dato : 25-10-07 19:17

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-10-07 19:21

Men bor du i nærhenden af andre computere bør du i det mindste lave noget kryptering når der er hul i gennem.