/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Netværk
Fra : keven
Vist : 620 gange
200 point
Dato : 23-10-07 10:49

Hey alle

Bor i et 3 etages hus, hvor min fam. bor i de 2 nederste og mig og min kæreste i den øverste. Nederst har mine forældre en trådløs router stående, som de bruger og som min søster på 1. Bruger. Hvilket virker helt fint.
Men! Købte en HP for en måneds tid siden, med vista. Skulle så logge mig på det trådløse. Den kunne sagtens finde nettet og skrev koden og den accepterede den også. Men nu er der bare en advarselstrekant over net ikonet, og den skriver: ”Der er oprettet forbindelse med begrænset eller ingen forbindelse”, selvom der er fuldt signal.
Troede det evt. var mit vista, men min kærestes Acer med XP kan heller ikke. Den siger det helt samme som min. Min søster har også en HP, i den midterste etage, og den virker helt fint. Har prøvet at gå ned i stuen, men det hjalp ikke – så det kan ikke være rækkevidden.
Nogen der har en god ide?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 23-10-07 10:52

Prøv at højreklikke på iconet for netværket, og tryk på reparation.

det har før hjulpet mig

/

Henrik

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 23-10-07 11:24

Har haft samme problem med HP med XP home. Den søgte efter netværksadresse. Jeg prøvede at reparere hvilket ikke hjalp. Er nu OK. Jeg ved ikke hvorfor men tror at den ikke kunne finde netværksadressen og derfor ikke serveren. Jeg kan desværre ikke komme med en løsning da jeg ikke har nok viden om de dele.

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-07 13:00

Har du prøvet nede i stueplan, om den kan snakke med den.
Du skal evt. bruge en repeater til at gøre signalet kraftigere.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 23-10-07 13:36

Har I checket at IP numrene er sat rigtigt op?

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 23-10-07 13:38

Og hvem er udbyder?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-10-07 15:20

denne fejl
”Der er oprettet forbindelse med begrænset eller ingen forbindelse”

er som regel fordi der er tastet forkert kode, i forhold til hvad der er sat i Routeren.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-10-07 15:24

Jamen bja2, udbyderen har ikke meget med det lokale netværk hos keven.
Netværket virker jo fint nede hos familien, men det er jo de maskiner der ikke kan få fuld forbindelse der er problemet.

keven
Få lige kontrolleret om der er MAC filter tilsluttet, for så skal din PC's MAC-adresse registreres i routeren, før du får hul igennem. Ellers kan du kun se netværket, da der i dit tilfælde ikke er skjult SSID.
Hvis der så også bruges kryptering, så skal den tages med i betragtning, før du får lov!

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 23-10-07 19:27

Jeg mener TDC har en vis begrænsning i en af deres pakker - ved mere end 2 tilsluttede

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-07 21:31

Via router kan du være flere comp på samme IP forbindelse hos TDC og andre.
Men der leveres kun 2 IP pr. forbindelse hvis der ikke betale ekstra.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-10-07 21:45

IP-adresser gælder vel "udadtil" mod nettet. Routeren tildeler sin IP-adresse "indadtil", og der kan du have op til 256 PCére tilsluttet.

Jeg har f.eks. kun én fast IP-adresse, men har tilsluttet op 4-5 PCére og 4 printere, der også har hver sin IP-adresse.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-10-07 22:14

Ja nemlig Bille1948

TDC uddeler IP (DHCP) til en bruger eks. en router som så kan uddele
en Lokal IP (router DHCP) til de tilsluttede computere og netværksapparater.
Men alle i lokalnetværket vil opleve det samme IP nummer ved at søge sådan:
www.myip.dk

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 24-10-07 08:28

De to IP adresser som TDC giver ved en dynamisk opkobling, vil kun komme i anvendelse, hvis man tilslutter to enheder til nettet, via en almindelig husmands switch.
Men mange brugere med en dynamisk opkobling, der har en router imellem nettet og "putterne", udnytter kun den ene IP-adresse; netop den som routeren overtager. Alt det tilsluttet grej, bliver administreret af routeren med en lokal IP-adresse.
Når så flere skal på nettet, vil routeren fordele datatid til de maskiner der har behov; hvilket vil sige, at når det kun drejer sig om almindelige mails og simple søgninger på nettet, vil der være tilpas lange pauser mellem datapakkerne der flyder i kablet, at der vil være plads til de andre maskiner, uden man mærker en forsinkelse.
Det er først når det drejer sig om omfattende dataflow, som med avancerede spil som CS, at man på de andre maskiner, kan mærke den tætte trafik.

Kommentar
Fra : keven

Dato : 24-10-07 08:54

severino

Mine forældre er stortset aldrig på nettet. De har det mest for min og min søsters skyld.. Så det burde ikke være fordi vi "overloader" nettet..

Kommentar
Fra : keven

Dato : 24-10-07 08:56

Men vil lige tjekke det med MACadressen når jeg kommer hjem..

Godkendelse af svar
Fra : keven

Dato : 24-10-07 10:10

Tak for svaret severino. Det viste sig at det med MAC hjalp! Både på min og min kærestes! Mange tak for hjælpen!