/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
"der opstod en fejl på siden"
Fra : Søssan
Vist : 2725 gange
200 point
Dato : 21-10-07 20:50

Hejsa

"Der opstod en fejl på siden" "Et objekt var ventet" "kan forhindre den i at blive vist korrekt eller i at fungere korrekt"

Det er faktisk gældende for alle mine sider, undtagen selve forsiden.

Kan du gennemskue hvad det er for en fejl, der går igen på alle siderne?

Ved oprettelse eller ændring af siderne i Frontpage popper fejlmeddelelsen også op hver eneste gang jeg vælger "eksempel" for at få vist hvordan siden ser ud.

www.specielborderterriers.dk

Laila

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-10-07 20:54

Få FrontPage til at rydde op i sit script.
FUNKTIONER / OPTIMER HTML
Ellers mangler der et eller andet, et billede / link???

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 21-10-07 20:55

Jeg bruger Firefox og har ingen fejl på din side.

Har lige teste i Explore ingen fejl

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-07 20:55

Bortset fra en fejl i et af dine billeder får jeg ingen fejl.....

Det må være din browser.....

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 110 point
Dato : 21-10-07 20:57

Ellers skal du sikkert HELE turen igennem alle dine scripts
Mener fejlem kommer fra manglende JAVA / FLASH / SWF

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-10-07 20:59

Citat
Et objekt var ventet

Prøv at højreklikke på objektet der mangler, og følg linket
I frontpage altså

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 21-10-07 21:02

Prøv at luk Frontpage ned og start den op igen.
Hvis der lige er kommet.

Du kan også teste ved at linker Explore til din hjemmeside mappe på computeren og starte index.htm eller index.html

Så kan du se om der er fejl hver gang du gemmer. kan du bare opdater explore ;)

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 21-10-07 21:05

Hej Disken

Hvad mener du med at højreklikke på objektet der mangler og følge linket?

Har lige åbnet en side i frontpage og valg eksempel: Der opstod en fejl i scriptet på denne side. Et objekt var ventet. Linie xx, tegn xx og en URL-adresse = file:///C:/Documents%20and%20Settings/Laila.STENBY-7CBF003D/Lokale%20indstillinger/Temporary%20Internet%20Files/FrontPageTempDir/pvw2.htm

Og så kan jeg så svare ja eller nej til fortsat at afspille scripts på siden. Når jeg svarer ja, kommer jeg videre.

Den med at få frontpage til at rydde op i scripts. Hvad er konsekvenserne, kan jeg risiskere at frontpage laver noget den ikke skal så siderne ikke virker?

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 21-10-07 21:07

Ocorner.

Der er fejl hver eneste gang jeg gemmer og på næsten alle siderne. Hvordan opdatere explorer?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 21-10-07 21:17

Citat
file:///C:/Documents%20and%20Settings/Laila.STENBY-7CBF003D/Lokale%20indstillinger/Temporary%20Internet%20Files/FrontPageTempDir/p

Denne link er i din Temporary Internet til explore hmm.

Citat
Hvordan opdatere explorer?
(internet explore)

Det er siden du skal opdater tryk på de 2 grønne pile oppe til højere ved den røde kryds

Men prøv lige i internet explore at gå op i
funktioner
internetindstillinger
Tryk på knappen slet lige midt i neb ny popup vindue
tryk på "slet filer" ud for midlertidlige internetfiler

prøv så igen

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 21-10-07 21:22

Ocorner

Det hjælper ikke at slette midlertidige filer og cookies, og opdatere.

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 21-10-07 21:37

Hmm, får nu også den her:

"Serveren har sendt et svar som ikke kunne analyseres af Frontpage. Hvis du vil oprette forbindelse til en Windows SharePoint Services-server, skal du kontakte serveradministratoren for at sikre dig at Windows SharePoint Services er installeret korrekt"

Har skrevet teksten nævnt ovenfor til One.com. Den er ikke poppet op før, og aner ikke hvad det betyder.

Laila

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 21-10-07 21:42

hm har funden denne side måske kan det hjælpe eller kan du bare prøve søge funktionen på siden

http://office.microsoft.com/da-dk/frontpage/HP052644411030.aspx

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 21-10-07 21:45

Ocorner

Jeg kan ikke lige se ud fra denne tekst hvad jeg skal bruge det til?

Med versionsstyring forhindres konflikt mellem forskellige dokumentversioner, der kan opstå, når flere personer arbejder med det samme dokument samtidig. Når versionsstyring aktiveres i Microsoft Office FrontPage 2003, vises en side som tjekket ud, når nogen er i gang med at redigere den, og andre kan derved ikke gemme ændringer på siden, før den tjekkes ind igen.

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 21-10-07 21:54

Logger af for i aften. Checker igen i morgen for svar.

Laila

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 21-10-07 21:55

Så er jeg løbet tør, plejer selv at lave en backup af min websted mappe får jeg rediger, så hvis det går helt galt kan jeg begynde fra start igen. ved at slet den ny og kopier den gamle over i mappen igen.

Men det er jo lidt sent nu.

håber det kommer en klog hoved der kan hjælpe dig.

Men la være at uploade den til din web før den er ok.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-10-07 10:53

Citat
Serveren har sendt et svar som ikke kunne analyseres af Frontpage. Hvis du vil oprette forbindelse til en Windows SharePoint Services-server, skal du kontakte serveradministratoren for at sikre dig at Windows SharePoint Services er installeret korrekt"

Har selv ONE COM, og mener ikke de har en ''Windows SharePoint Services-server''
medmindre det err noget du BETALER ekstra for.
Du har sikkert lavet en side UD FRA EN SKABELON i Frontpage, der kræver
SHAREPOINT UDVIDELSER, fra webstedet.
Har du gjort det VIRKER DET BARE IKKE.
Der kommer altid til at mangle filer, hvis du uploader til din side.
Men hvis det er lokalt på din pc, så skulle det virke, MEN du får også
en melding om at det FØRST virker ordentligt, når du
har uploadet til en server med ''Windows SharePoint Services-server''
Og bruger du standart indstillinger til at rydde op i dit HTML
burde der ikke ske noget.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-10-07 23:46

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 23-10-07 16:05

Hej Disken

Fejlmeddelelsen med sharepoint serveren er kun begyndt at dukke op her på det sidste. Aner ikke hvorfor. Hvordan kan jeg have valgt en skabelon der kræver sharepoint udvidelser? Jeg mener at jeg bare har valgt en ny side, indsat et tabellayout og arbejdet ud fra den, altså indsættelse af nye celler o.s.v.

Hvad gør jeg for at rette op på siderne? One.com har svaret at de ikke understøtter sharepoint-server.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 23-10-07 16:49

Her søgte i hjælp på frontpage

Slå understøttelse af funktioner, der kræver SharePoint Services, til eller fra
Hvis webstedet er placeret på en server med Microsoft SharePoint Services (SharePoint Team Services v1.0 fra Microsoft eller Microsoft Windows SharePoint Services), kan du slå understøttelse af funktioner, som er kompatible med webserveren, til eller fra:

Åbn et websted, klik på Sideindstillinger i menuen Funktioner, og klik derefter på fanen Oprettelse.
Marker eller fjern markeringen i afkrydsningsfeltet SharePoint Services under FrontPage- og SharePoint-teknologier.

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 23-10-07 17:06

Hej igen Ocorner

Det virkede. Kan du ikke lige trylle lidt med "der opstod en fejl på siden" også?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-10-07 21:56

Citat
Det virkede. Kan du ikke lige trylle lidt med "der opstod en fejl på siden" også?

Citat
Slå understøttelse af funktioner, der kræver SharePoint Services, til eller fra

Du kan ikke slette en melding, DER ÅBENTBART skal være der.
Du har brugt en SKABELON, der IKKE understøttes af dit WEB_HOTEL
Og det kan du ikke bare fjerne_

Dato : 22-10-07 10:53

Kommentar
Fra : disken

Dato : 24-10-07 22:00

Citat
Fejlmeddelelsen med sharepoint serveren er kun begyndt at dukke op her på det sidste. Aner ikke hvorfor. Hvordan kan jeg have valgt en skabelon der kræver sharepoint udvidelser?

Bruger du skabeloner fra Frontpage,
får DU ALTID___åbentbart IKKE,? en advarsel, OM AT DER SKAL specielt WEB_HOTEL - server til.

Hvilken UDAGVE af FP bruger du, ?? 2000 eller 2003
DK eller UK

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 25-10-07 18:34

Hej Disken

Øv, du har vist ret. Har lige prøvet at gemme en ændring og den poppede igen op med sharepoint meddelelsen.

Derudover "Der opstod en fejl i scriptet på denne side" Kommer videre ved at sige ja til fortsat at afspille scripts på siden.

Jeg har oprettet en ny testside på samme måde som de andre, uden fejlmeddelelser.

Spørgsmålet er om jeg er kommet til at ændre noget i sideindstillinger eller andre steder. Det er altså underligt.

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 25-10-07 18:38

Hov, overså spørgsmålet: bruger Frontpage 2003.

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 03-11-07 20:53

Flere bud på hvorfor jeg får fejl på mine sider?

Vedr. Sharepoint problemet:

Jeg forsøgte at ændre den ene indstilling efter den anden, men endte med at afinstallere Frontpage og geninstallere det, uden at det løste sharepoint problemet. Jeg fjernede også checkmærket som OCorner angav, men desværre løste det heller ikke problemet. Mit websted blev simpelthen betragtet som Sharepoint-websted af Frontpage. Jeg ved stadig ikke hvad jeg har gjort for at afstedkomme det.

Da mit udgangspunkt var at jeg selv var skyld i fejlen ved at ændre i indstillingerne var jeg næsten sikker på at have fundet løsningen, da jeg fandt og valgte "Hjælp" - "Find og ret fejl" - "Slet brugerdefinerede indstillinger og gendan standardindstillingerne"
Og det lykkedes faktisk, det løste sharepoint-problemet.

Snøft, jeg er lidt ked af, at Disken tilsyneladende har ret i, at jeg er nødt til at ændre alle mine sider for at få pop uppen "Der opstod en fejl på din side " etc. væk, for det er mange sider...Jeg har ændret et par stykker (slettet og oprettet ny) og de nye sider er der ikke fejl på.

Diskens forslag om at ændre alle mine sider virker, jeg har oprettet et par ny sider og dem er der ingen fejl på, heller ikke selvom jeg kopier og indsætter indholdet fra siderne med fejl på.

Skulle der være nogen der "falder" over en fejl i mine sider der kan rettes nemmere end at oprette nye sider og overføre indholdet fra sider med fejl, ville jeg blive

Lader spørgsmålet være åbent lidt endnu.........

Laila

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 03-11-07 20:54

Hmm, gentager vist mig selv

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 03-11-07 22:05

Prøv lige at gå ind i filer ->udgive websted

står den til FTP

hvis ikke så prøv lige.

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 04-11-07 12:25

Det gjorde den ikke. Har ændret det til FTP. Måske gjorde den det før jeg afinstallerede/geninstallerede Frontpage, ved det ikke.

Det hjælper tilsynelandede ikke på de sider der allerede er oprettet. Fejlmeddelelsen i Frontpage går på "fejl i script" men kopierer jeg mit indhold over på en nyoprettet side er der ingen fejlmeddelelse og det er jo de samme scripts. Underligt.

Det må være fordi fejl-siderne er oprettet da Frontpage indstillingerne var forkert angivet til Sharepoint, og det hænger måske ved. Nu da webstedet ikke længere står som sharepoint er der ikke fejl på nyoprettede sider. Men hvordan dælen undgår jeg at skulle rette alle mine sider med fejl?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 06-11-07 06:15

Henviser til
ALT ANDET er gået galt,,, selv KONTAKT

-------------------------------------------

http://www.kandu.dk/tip16841.aspx

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 07-11-07 20:40

Jeg har selv fundet fejlen i mine scripts. Jeg tog en af siderne med fejl og brugte "gem som" hvorefter jeg simpelthen prøvede mig frem. Og det lykkedes at finde fejlen. Fejlmeddelelsen der popper op på siderne viser underligt nok 1 tal højere end den linie der reelt er fejl i.

Jeg har stadig problemer med Frontpage, som tror, at mit websted er baseret på Windows SharePoint-Services. Fejlmeddelelsen popper op igen selvom jeg har forsøgt at følge rådene i indlæggende ovenfor. Dog ikke hver gang, hvilket er forvirrende. Hvis jeg ikke får det løst opretter jeg et nyt spørgsmål vedr. det.

Den løsning der er tættest på det problem mit spørgsmål begyndte med:

Citat
Ellers skal du sikkert HELE turen igennem alle dine scripts
Mener fejlem kommer fra manglende JAVA / FLASH / SWF

Jeg er begyndt at slette linie med fejl i alle mine sider. Der går LANG tid før jeg er nået igennem, kedeligt og langsommeligt, øv.

Men tak fordi I gad bruge tid på at svare.

Laila

Godkendelse af svar
Fra : Søssan

Dato : 07-11-07 20:44

Tak for svaret disken.

Laila

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-11-07 22:46

Øhhh

Virker DET???
Ellers, kan det næppe tage en time / ½ år at rette.

Har mange gode råd o.s.v

Mener du lige har """? @ men kan da tage fejl,
da jeg ikke samler på mail´s

Tænker ikke på røde ____
Men tænk, ?

Men er som regel ikke at træffe
et par ''timer efter foreslag''