/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Stavekontrol i Vista
Fra : modersvilje
Vist : 4177 gange
500 point
Dato : 21-10-07 12:58

Har købt ny PC (stationær), med Vista og mailsystem kaldet Windows Mail.
Prøvede stavekontrollen, den findes åbentbart ikke på dansk!
Er der noget jeg kan gøre for at få en dansk stavekontrol ind i dette program?
Har et gammelt offices´program der virker i min bærbare med stave kontrol, dette program virke ganske godt i den nye dog med undtagelse af stavekontrollen på dansk?
Har sendt mail´s til både microsoft DK og COM men ingen af dem kan eller vil fortælle mig om mine muligheder, har så prøvet med openoffice men kan ikke instalerer stavekontrollen.
Kan Kan.Du hjælpe?
Takker på forhånd,
Moders Vilje

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-07 13:11

Citat
There is only a very limited choice of dictionaries available.
Unfortunately - different from good old OE - WinMail unfortunately does
not even make use of the Office dictionaries.

Du kommer nok til at vente lidt endnu....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-07 13:14

Du kan jo prøve om andet software virker midlertidigt....

http://www.spellcheckanywhere.com/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-07 13:18
Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 21-10-07 13:47

Ref i tak for indsatsen - der er dog et lille men.
Jeg prøvede dit link og så flg.:

"Åbn Windows Mail ved at klikke på knappen Start, klikke på Alle programmer og derefter klikke på Windows Kalender.

2. Når du har skrevet en meddelelse, skal du klikke på menuen Funktioner i vinduet Ny meddelelse, og derefter klikke på Stavekontrol.

Hvis der bliver fundet stavefejl, får du mulighed for at rette fejlen eller for at tilføje ordet til stavekontrollens ordbog.

3. Klik på OK, når stavekontrollen er færdig."

Nu er det bare sådan at kalenderen ingen "knap" har, hvorpå der står funktioner på!
Og det ville egentlig også undre mig hvis en kalender indeholdt en stavekrontrol.

Jeg ved faktisk ikke hvad jeg skal, for Vista fjerner også stavekontrollen jeg har i mit kontorprogram.
indtil jeg kan få kontakt med Microsoft må jeg så bruge min bærbare hvor alle programmerne virker.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-10-07 13:51

Citat
Det kan desværre ikke lade sig gøre. Jeg har via "Communities" haft fat i en eller anden fra Microsoft og han oplyste at Microsoft havde nedprioteret Windows Mail, da nettet svømmer over med gratis mail programmer og Windows Mail bare var et gratis program der følger med Vista og han sagde også at det ikke var lige på trapperne, det skal forstås således at der sagtens kan gå flere år inden det kommer, hvis det kommer. [I]Dikadik / Eksperten.dk[/I]

- desværre. Men der er dansk stavekontrol i IE7, hvis det er en hjælp...

God søndag

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 21-10-07 16:55

Det var også kun ment som forslag.....

Vista er endnu ikke med dansk stavekontrol, men det kunne jo være det kunne omgåes.....

Virker det IKKE via Office er der nok ikke meget at gøre.....

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 21-10-07 17:08

Tak for svaret refi.
Jeg ved ikke hvordan jeg gjorde, men jeg åbnede et word-dokument i OpenOffice og pludselig kunne jeg åbne for stavekontrollen på dansk, jeg har haft taget strømmen fra pc-eren og stavekontrollen er der stadig.
Da jeg syntes at REFI har gjort et stort forsøg belønnes REFI med de til lejligheden tilbudte point
hvis jeg annullerede mister jeg en stjerne.
Så værsegod REFI

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-07 17:10

Takker....

Det var da godt at det gik i den rigtige retning....