/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Altmulig klude som vaskeklude til baby??
Fra : olifant
Vist : 2283 gange
50 point
Dato : 06-02-03 11:48

Er der nogen der har erfaringer med at bruge altmuligklude (de der gule, hvide, lyserøde, lyseblå klude man kan købe overalt) som vaskeklude til baby? Hvis der er - hvor køber man så de bedste, for jeg synes der er meget stor forskel på kvaliteten af disse klude?

KH
en kommende mor!

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 06-02-03 11:53

Hejsa.

Jeg har godt nok ikke erfaring med at bruge altmuligklude til baby. Jeg bruger de der engangsvaskeklude man kan købe overalt. Ofte er der 2. sortingsklude på tilbud. Så længe baby er lille kan man dele den midt over (så man har 2 klude ud af en) - så er det mere økonomisk.
Ellers ved jeg at man kan købe nogle frotte-vaskeklude.

Jeg ved ikke hvad der bedst kan svare sig. Engangsvaskekludene er jo nemme at have med at gøre - hvorimod de andre jo skal vaskes.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 06-02-03 12:11

Jeg vil da også helt klart anbefale engangsvaskeklude, det er 300 gange nemmere at have en affaldspose stående ved siden af som skraldespand. Efter brug er det knude på posen, og ud i affaldsskakten/skraldespanden !!
Ingen lugt
Ingen vask

Det har vi brugt til 3 børn, og jeg kunne ikke forestille mig at skulle altmuligklude

Men også engangsvaskeklude er der forskel på, Nogen kan bedst lide de tynde klude fra f.eks. fakta, og andre vil gerne have de større luxus-klude.

Kommentar
Fra : NinaM

Dato : 06-02-03 15:27

Jeg brugte dem i starten, jeg kan ikke huske længere hvorfor. Måske fordi jeg syntes det ville være det blødeste? I hvert fald gik der kun en uge, så gik jeg over til skumkludene.
De skumvaskeklude man kan købe i ALDI er tykke og bløde. De er lidt store, men de kan skæres i 2 stykker med en skarp kniv (nemmest hvis man gør det inden man pakker dem ud). Dem fra ALDI svarer til dem fra Matas eller FDB eller Irma, de koster bare under det halve. Man kan også få billige skumvaskeklude i Netto, de er bare ikke nær så tykke, og så lugter de underligt når man åbner pakken.

Kommentar
Fra : JanneP

Dato : 06-02-03 21:02

Hej alle!

Dem fra ALDI ved jeg ikke hvad hedder, men der er to kaniner udenpå, så hjemme hos og kalder vi dem slet og ret for "kaninklude". 8,95 for 50 klude. Billigt!

Det er sket et par gange, at mine unger har hjulet ret godt til med vasketøjet *GG* og ind i mellem har jeg fundet de her "kaninklude" i vaskemaskinen - i ét stykke. Så er man virkelig ude på at spare, så kunne det måske være en idé (alt efter hvilken ende man har brugt dem til)!

Desuden er de det RENE luxus. Efter min mening er de simpelthen de blødeste på markedet - perfekte til både barnenumser og damekinder!

JanneP

Kommentar
Fra : bdg

Dato : 13-02-03 02:59

Hej olifant

JEG har erfaring med de dersens engangklude. Vi har tre børn og de har været brugt på dem alle tre med største fornøjelse. Da børnene blev født klippede vi kludene over i fire lige stor dele, ellers var de sku for uhåndterlige at stå med. Det betød også, at vi fik fire gange så mange klude for prisen. Det gode ved de dersens engangsklude er, at de altid holder sig bløde (og ikke driver med vand som skumkludene), uanset om man tørretumbler dem eller ej. da børnene så blev ældre, brugt vi de "hele" klude. Kludene kan vaskes utrolig mange gange og bliver derfor meget billige i drift. Jeg/vi har kun haft positive "oplevelser" med dem, hvis man ser bort fra lugten (puha).

mvh. BDG

Kommentar
Fra : 120103101478

Dato : 18-02-03 21:30

Hej Olifant! De altmulig-klude kan ikke anbefales, vi brugte dem også i starten men er gået over til engangsklude af skum, da der er visse farvestoffer i altmulig-kludene som vores lille datter ikke kan tåle, og derfor får en rød numse ved brug af disse. Så køb skumkludene, det er det nemmeste og sikreste.

Med venlig hilsen
keld og katrine

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 16-03-03 20:03

Vi har også brugt/bruger stadig alt-mulig-kludene til vores datter og det vil jeg varmt anbefale...
Det er meget billigere, da de kan vaskes igen og igen, og ved at klippe dem over til 4 små klude, passer de perfekt i str.
Og desuden, så er de altid bløde, de kradser ikke på huden, og der er nemme at få rene igen!!

Vi vil ALDRIG gå fra dem igen...

Men hvis der er overfølsomhed overfor visse farvestoffer eller andet der nok er i nogle af kludende, er det da nok ikke så god en idé!!

Held og lykke med det!

Accepteret svar
Fra : nenita

Modtaget 50 point
Dato : 17-03-03 13:50

Hej Olifant

Jeg tilslutter mig brugen af altmulig kludene. jeg har også brugt dem til 3 børn med stort held. Mit ældste barn var overfølsom overfor engangs vaskekludene og derfor blev det altmulig kludene.
Du kan jo købe 2 farver og bruger den ene i ansigtet/hænder og den anden farve i enden.
Jeg købte mine i Matas og delte dem i 4.

God fornøjelse

Kommentar
Fra : inavidgard

Dato : 01-04-03 13:35

hej alle

jeg er en i mængden jeg bruger også engangs vaskeklude fra aldi og de hedder ikke noget der står bare 50 luksus engangsvaskeklude på pakken og jeg kan også varmt anbefale dem.

med venlig hilsen inavidgard

Kommentar
Fra : Kamille

Dato : 10-05-03 23:38

Hej alle

Jeg kan også tilslutte mig "kaninkludene" fra Aldi. Vi har brugt dem i perioder. Et lille tip er at putte lidt uparfumeret babyolie på engangsvaskekluden, hvis der sidder lidt, der er svært at få af. Det 'slidder' ikke på huden. Ellers har vaskekludene fra IKEA været trolige svende ved puslebordet. De koster 25 kroner for 10 stk. og holder vask efter vask efter vask... Vores foretrukne metode herhjemme til 'lortebleer' er at bruge vaskeservietter (Pampers uparfumerede), til at tage det værste af. Det går hurtigt og nemt, og bagefter vasker vi efter med rent vand på en vaskekuld/skumklud.

Kommentar
Fra : smoelfemor

Dato : 21-07-03 10:04

Jeg tilslutter mig AltMuligKludene. Det er helt klart det der har virket bedst mod forbyggelsle af røde numser hos mine børn. syntes også det er nemt og hygiejnisk. jeg klipper dem i fire stykker bruger en ren klus til hver tørring. KOmmer der noget på kluden smides den ud. De resterende klude til at tørre efter med smides til vask. For min virker det mesy hygiejnisk da man ikke skal vride beskidte klude op, man slipper for at få fingere i lorte vand og heller ikke har lufte klude liggende. Desuden så fylder kludene næsten ingen ting så vasketøjs kurven fyldes ikke unødvendigt hurtigt..

jeg sørger for at bruge bestemte farver til hovedet og halen

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 26-10-03 12:55

Godkendelse af svar
Fra : olifant

Dato : 08-01-04 21:24

Tak for svaret nenita.

Kommentar
Fra : farmorlene

Dato : 25-09-07 10:50

kender I til problemet med langt hår i tøjet. Læg en skumvaskeklud i maskinen, den modtager gerne hår fra kat hund hest eller menneskehår. Så foruden at blive brugt til bløde babynumser er vores vaskemaskine flittig bruger af dem.