/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Lydkort i stykker?
Fra : hi9eking
Vist : 998 gange
50 point
Dato : 21-10-07 02:58

Jeg har lige købt et forlænger stik så jeg kan få lyd fra computeren over på mit anlæg, men da jeg satte det til, så virker det ikke.
Jeg har et gammelt 2.0 højtalersæt til computeren og det spillede fint før jeg satte det til, men virker ikke efter jeg har prøvet det andet.
Jeg har prøvet alt i Hjælp og Support, men uden held.
Kan det være gået i stykker?
Min comp er under ½ år gammel og det burde da ikke kunne gå i stykker på en eftermiddag?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-10-07 04:03

Har du trukket stikket ud og sat forlænger i mens computeren var tændt ?

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 21-10-07 07:56

Selvfølgelig kan lydkortet gå i stykker uanset alder. Der er meget der tyder på det. Isætning og udtagning af stik på en computer bør foregår i slukket tilstand. Så er man på den sikre side.

hawaii7

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-10-07 08:01

Kan du 'se' dit lydkort/-chip i :

Kontrolpanel -> System -> ..fanen; "Hardware" -> ..klik [Enhedshåndtering] -> ..vælg; "Enheder til lyd, video og spil"

..eller er der gule ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 21-10-07 08:10

Her er lige en tjek list du kan prøve.

Har du sat stikkene rigtig i din computer.

Har du prøvet at tage den lange kabel af og sætte dine stik i som den var fra start, hvad sker der så.

Du har ikke slukket for lyden på din computer.

Sikker på det ikke er dine højtaler som er problemet, prøv nogle andre.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-07 10:09

Citat
Jeg har lige købt et forlænger stik så jeg kan få lyd fra computeren over på mit anlæg, men da jeg satte det til, så virker det ikke.

Nu kunne det så være interessant at vide HVAD det er for en ledning (stil i begge ender) samt HVOR du har sat det i anlæget.....

Kommentar
Fra : hi9eking

Dato : 21-10-07 10:56

Jeg har prøvet den gamle løsning igen, men som skrevet øverst så virker det ikke..
Jeg ved med sikkerhed at jeg har sammensat det rigtigt, med stikkene rigtigt i forstærkeren og tilbage i computeren..
Jeg havde slukket computeren da jeg tog det gamle fra og satte det nye til .
Jeg har testet den nye ledning gennem min bærbar og der virker den fint.

Selvfølgelig har jeg tjekket enhedshåndtering på computeren.

Det tyder på at mit lydkort er smadret
Jeg kan bare ikke se hva der er gået galt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-07 11:07

Citat
Jeg ved med sikkerhed at jeg har sammensat det rigtigt, med stikkene rigtigt i forstærkeren og tilbage i computeren..

Hvis du er så sikker er der jo ingen grund til at spørge

Så kom med en beskrivelse af den sammensætning......

Kommentar
Fra : hi9eking

Dato : 21-10-07 11:57

Fra forstærkeren har jeg brugt rød og hvis, du ved.
og over i en dims som gør at jeg kan proppe den i indgangen til computeren.
Men i den har jeg proppet forlængeren i og sat den i lyd indgangen til computeren.

Jeg spurgte kun fordi det kunne være der var nogen der ved mere om det end mig, så kunne jeg måske spare et nyt lydkort

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-07 12:01

Citat
Men i den har jeg proppet forlængeren i og sat den i lyd indgangen til computeren.

Tja....

Du kan jo starte med at sætte den i UDGANGEN og ikke i INDGANGEN

Kommentar
Fra : hi9eking

Dato : 21-10-07 12:04

det var også den jeg mente....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 25 point
Dato : 21-10-07 12:10

En ting er hvad du mener - noget andet hvad du GØR....

Derfor ønsket om en beskrivelse (PRÆCIS) af HVORDAN du har forbundet ledninger.....

Noget tyder på det er der fejlen ligger...

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 21-10-07 12:12

Citat
Min comp er under ½ år gammel og det burde da ikke kunne gå i stykker på en eftermiddag?

Nej det plejer kun at tage en split sek. hvis der er kommet spænding i gemmel den kabel du har sat i og det var forkert.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-07 12:13

Og så bruger du tilsyneladende adapter af en eller anden slags - HVILKEN.....

Godkendelse af svar
Fra : hi9eking

Dato : 21-10-07 12:32

nej jeg har sat det rigtigt. men lavede en skrive fejl. men ellers tak for hjælpen !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-07 12:34

Og det løste problemet

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 21-10-07 12:43

Citat
nej jeg har sat det rigtigt. men lavede en skrive fejl.

skal der ikke mere til, en skrive fejl.

Kommentar
Fra : refi