/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Det nemmeste færdige portal?
Fra : h_bmv
Vist : 650 gange
20 point
Dato : 19-10-07 23:59

Jeg har i skrivende stund også denne tråd kørende om emnet: http://kandu.dk/Spg111254.aspx

Har i andre navne på nemme (og måske bedre ) portaler som man bere uploader og personliggør?

Mvh.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-10-07 07:14

De fleste kan uden problemer sætte phpBB op og tilpasse det efter behov:

http://www.phpbb.com/

Du kan få hjælp hér: http://www.phpbb2.dk/forum/

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 20 point
Dato : 20-10-07 07:21

..og så er der det lidt mere teknisk funderede men 'nemme' PHP-fusion : http://www.php-fusion.dk/news.php
Citat
Kan jeg finde ud af det?

Mange sidder måske med det lumske spørgsmål, om Fusion er alt for vanskeligt og avanceret til, at de kan finde ud af at bruge det. Svaret er ja, helt sikkert! For selvom der er et væld af funktioner og muligheder, så er Fusion meget fint dokumenteret, og du finder mange guldkorn, tips og tricks i det danske forum for Fusion. Netop det, at det er et stort og godt dansk forum, kan virkelig hjælpe når lokummet brænder!

Der er selvfølgelig også mulighed for at ændre design og farver på hjemmesiden med Fusion. Det forgår med hele temaer, og det er desværre den eneste mulighed for at ændre udseende, medmindre du vil have fingrene ned i koden. Men det gør nu heller ikke så meget, for der findes et sandt væld af forskellige temaer, så jeg er temmelig sikker på at du nok skal finde et design du kan lide.

Installationen er også meget enkel: læg blot en mappe op på serveren, ret chmod. Og så er det bare at gå ind på din hjemmeside i din browser. Så giver du oplysninger om hvilken kode, brugernavn og så videre din database har (ja, du skal bruge en database, typisk er det en SQL-database. Hvis du er i tvivl om hvorvidt du har en, kan du kontakte dit webhotel), og så kører det bare der ud af. En af de gode ting, er at dansk er understøttet. Så hvis engelsk ikke er din stærke side, så kan du få det hele serveret på dansk. Til slut er der bare at sige: Kast dig dog ud i det, nu er der ikke en undskyldning for ikke at have din egen hjemmeside.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : h_bmv

Dato : 16-11-07 07:34

Tak for svaret molokyle.