/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Hastesag for bryllupsgæst!
Fra : Camillasmoster
Vist : 875 gange
100 point
Dato : 19-10-07 20:24

Hejsa

Jeg skal til bryllup næste lørdag den 27. oktober.

Brudens veninde ligger med en akut diskus prolabs.

Det betyder SÅ meget for hende at komme med på sin venindes bryllupsdag (noget af den).

MEN hvordan får vi hende transporteret frem og tilbage - liggende?

Håber, at der er nogle, der har den rette løsning.

- kan man evt. "købe" sådan en transport hos Falch?

Håbefuld hilsen
Moster

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-07 20:29

Mon ikke hun er bedre tjent med at blive hvor hun er, fremfor at risikere yderligere skade (incl. måske at ødelægge stemningen for de øvrige)

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 19-10-07 20:39

Jeg mener man kan købe en liggende transport hos Falck, men det er IKKE billigt. Ring til dem og spørg. Der er også weekend dækning

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-10-07 20:49

Jeg vil mene at hun i første omgang skal tale med sin læge om det er forsvarligt at hun tager med.

Hvis lægen siger ja, så er spørgsmålet hvordan hun kommer med, men tal med lægen først.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-10-07 21:03

Er hun indlagt, så spørg på hospitalet.
Ellers ring til Falck, men det kræver så også en seng der kan transporteres.

Hvis jeg forstår det "akutte" korrekt, så er hun i den form for behandling hvor man er sengeliggende og herefter langsomt starter genoptræning. Derfor skal hun under alle omstendigheder tale med sin læge om konsekvensen af turen, for selvom hun er sengeliggende under hele forløbet, vil det være næsten umuligt at holde sig helt i ro under transporten.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 19-10-07 21:09

Citat
liggende transport hos Falck
= ambulance

Det er den siddende patint transport hos Falck du har en chance for.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-07 21:12

Og hvem monstro bliver midtpunkt i festen

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 19-10-07 21:31

der er jo også den mulighed, at man kan koble en internetforbindelse op og så med hjælp af webcams over skype kan være med i festen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-10-07 22:03

Nogle gigtpiller og et par stærke wiskyer så er hun klar
Nå spøg til side har selv en sådan prolaps. Jeg klarede min med varmebad 32 gr. og genoptræning men skal da passe på at løfte ordentligt mm. Men lidt smertestillende er da ikke af vejen for at tage toppen. Håber at i får fundet en løsning inden Lørdag
Mvh Suno

Kommentar
Fra : hasselbalch

Dato : 19-10-07 22:44

jeg er også bange for, at hun tager focus fra brudeparret og derfor kommer til at skade mere end gavne brudeparret fest

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 20-10-07 07:18

Hvis det betyder så uendeligt meget, at brudens veninde kommer med, syntes jeg da man skal udskyde brylluppet, til hun kan klare det.

Hvordan kan det være, at idag skal man absolut med, uanset hvad der er sket. Sæt himmel og hav i bevægelse, for at komme med til et bryllup.

Jeg har da hørt om flere, der overlevet, at sende afbyd til et bryllup i sidste øjeblik, pga. forskellige omstændigheder

MVH

Kommentar
Fra : TanteAnne

Dato : 20-10-07 09:38

Jeg kan fortælle en lille historie om vore venners søn , han var ny opereret for en diskus-prolaps og skulle have liggende transport hjem, og meningen var jo at han skulle køres af Falck. Der var bare det at det var en periode hvor Falck strejkede og ikke kørte, vores venner kunne ikke have ham i deres egen bil, da han skulle ligge ned, så gode råd var dyre for hjem det skulle han. De lejede simpelthen en Autocamper. Så han kom hjem liggende og det fungerede fint. Måske det var en ide.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 20-10-07 11:27

Autocamper er vi også igang med at undersøge.

Det med PC'en lyder da super.

Dén vil jeg checke!

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 21-10-07 00:51

Tag lige og få fat i en akupunktør, han kan tage meget af smerterne. Det ville gøre det mere behageligt at være til bryllup også.
Hvor langt skal hun køres?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-10-07 01:11

Hej Mango

Fra Århus til Østbirk og tilbage igen.

Jeg vil foreslå hende det med akupunktur.

Accepteret svar
Fra : mangorossa

Modtaget 100 point
Dato : 21-10-07 02:16

hmm, måske jeg kan hjælpe...har mulighed for at have en liggende i transitten. Ring til mig hvis det skulle have interesse.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 21-10-07 11:53

Dét lyder jo fantastisk, mango!

Jeg bringer det videre!

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 30-10-07 20:11

Tusind tak mango, fordi du var så sød at ville tage tjansen at køre bryllupsgæsten til og fra!

Derfor får du poængerne

Tak for alles deltagelse.

Gæsten valgte dagen før, at blive hjemme.

Ps! Det var alletiders bryllup!

Moster

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 30-10-07 21:45

Jamen det var da så lidt, det kan jeg med rette sige *GG*
Dejligt at det blev et godt bryllup..synd for din veninde at hun måtte blive hjemme, hils hende og ønsk hende god bedring..husk nu det med akupunktur, det kan måske hjælpe hende.