/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Camping i Frankrig
Fra : allanni
Vist : 808 gange
200 point
Dato : 19-10-07 19:39

Vi vil gerne feriere på en campoingplads i Frankrig på højde med Schweiz, da vi ikke gider/orker at køre helt til Middelhavet, hvor vi er garanteret sol.
Hvordan er vejret i Juli/Aug. omkring Besancon eller Mulhouse?
Er der en god campingplads med mobilhome, som kan anbefales?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 210 point
Dato : 19-10-07 20:07

Det er på den tid som regel ubehageligt varmt, men man kan også risikere flere dages regn og torden.
Lige de to byer du nævner er ikke specielt spændende. I ca samme afstand kan du finde noget meget bedre.
Alsace er kendt men også meget besøgt af turister. Det er endda en kortere tur. Smukke bjerge, interessante vine, delvis tysktalende , Mange gamle byer, kirker , slotte og kultur. Store sluser ved rhinen og fine campingpladser. Mere stabilt vejr, da man er væk fra de høje alper.

Centralmassivet er lidt længere væk men meget spændende, med gamle vulkaner, øde egne , og man kan stadig møde fårehyrderne. Er det for varmt køre man op på højsletten.

Ardennerne er endnu kortere - det meste er i Belgien. Klostre med den berømte ølbrygning, gamle middelalderborge, skovstrækninger og idylliske landsbyer. Krigsplads i to verdenskrige , masser af små krigsgravpladser. Se citadellet i Verdun. Vejret som regel godt til camping. Ikke overrendt og rimelige priser på Camping.

Der er masser af andre fine steder i Frankrig, især ved Atlanterhavet. Men i vil jo ikke køre så langt.
Hold jer fra middelhavet som campister, Det er snavset , overrendt og dyrt. Mistralen kan ødelægge en campingtur. Kun om vinteren og det meget tidlige forår kan Nice og omegn anbefales. Mest på grund af klimaet.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-10-07 20:21

I Alsace er der denne campingplads, den må i IKKE vælge

http://www.vacansoleil.dk/campinginfo.php?land=dk&RLCO=2040000

vi blev dybt skuffede over pladsen, og kunne dårligt nok genkende den fra billederne, de mange andre danskere vi mødte på pladsen, undskyldte nærmest at de var der.

Vi kom med campingvogn, og skulle videre dagen efter, godt vi ikke havde bestilt og betalt for 14 dage, for så fanger bordet.

Det var ikke lige dette du ville hører, men jeg syntes det var værd at få med..... Selve byen så rigtig god ud

Kommentar
Fra : allanni

Dato : 20-10-07 17:29

Tak for tippet Nordsted1.

Og til dig transor.
Du skriver at Alsace er meget bedre, mere stabilt vejr. Det lyder rigtig godt.
Jeg skrev også kun de to bynavne som eksempel. Aner ikke noget om det, ellers.

Kan du nævne 3-4 byer/steder, som du vil foreslå, og hvor varmt er det i det område sidst i juli/først i august?
Iøvrigt tror vi, at vejret vil være for koldt i Belgien.
Vi ønsker et område med rimelig garanti for over 25 grader og solsin. Desuden ønsker vi en campingplads med swimmingpool, når det nu ikke kan være ved en rigtig strand.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-10-07 01:17

Der er iINGEN steder i Frankrig med fuld garanti for godt vejr på noget tidspunkt.

Bare i holder jer væk fra kanalkysten, er der i de måneder normalt fint vejr i hele landet, Det er der også helt op i Ardennerne. Men 100% garanti gives ikke. Heller ikke ved Rivieraen.

Se på siden
http://www.meteofrance.com
og de sider den linker til. Der kan man både se aktuelt vejr og trafikforhold . Både som det er nu , i morgen og i gennemsnit i de forskellige dele af landet i forskellige måneder.

Ud over at bade i pool findes der helt rene floder , som er fine at bade i og sejle med kano på.
Ardeche er en af dem. Det er lidt længere end i tænkte på.
http://www.ardeche.com/

Tarn slugten er endnu længere væk, men efter min mening også endnu bedre. Her er vejret i juli august næsten altid varmt og solrigt. Nedbøren er også lav, så floden lavvandet langsom varm og fremkommelig og let i kano. Vandet er helt rent.
Men der findes da i slugten luksuscampingpladser med pool. selv om det er sjovere i den lave flod.
Det er et dejligt område for børn. Der er fine udflugter bl. a. til broen med piller højere end Eiffeltårnet.
http://gorgedutarn.free.fr/

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-10-07 01:30
Godkendelse af svar
Fra : allanni

Dato : 21-10-07 12:11

Tak for svaret transor.
Vi checker dine links.
Man kan jo heller ikke garantere godt vejr hver eneste dag i Italien.