/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
problemer med mit lydkort
Fra : Shadowraven
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 19-10-07 16:32

Jeg har lige fået ny pc og der var dette lydkort med den VIA VT8237A/8251 High Definition Audio Controller men der var også vista, jeg vil køre med xp og kan ikke finde en driver til det. Jeg har været på deres hjemme side og på computer firmaet hjemme side men ingen driver der virker. jeg fandt et til HP men jeg har fujitsu siemens. kan nogen hjælpe

på forhånd tak

Raven

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 19-10-07 18:34

Hej

VT8237A/8251 er dine North og South Bridge chips

Hvis du kører Onboard Audio og skal finde den rigtige driver skal du finde ud af hvilket Motherboard du har og derefter lede efter den hos producenten.

Kommentar
Fra : Shadowraven

Dato : 19-10-07 19:10

har set i Everest hvad lydkort der var men der er ikke noget navn på motherboard desværre, og da det ikke står på kortet er det ikke en mulighed

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 19-10-07 20:35

Hvis du kører med separat lydkort kører du ikke Onboard audio.

Så skal du jo bare søge hos lydkortets producent.

Hvad hedder lydkortet ?

Kommentar
Fra : Shadowraven

Dato : 19-10-07 21:28

jeg køre med onboard lydkort, og kan ikke se hvad mit motherboard hedder.

Accepteret svar
Fra : WinXPeter

Modtaget 100 point
Dato : 19-10-07 21:47

Du skriver at det er en ny PC, så er der vel en manual med. Står der ikke hvad PCen indeholder ?

Fujitsu-Siemens har ellers en udmærket søgeside hvor der både kan søges på serienummer eller på selve produktet Type/Navn http://support.fujitsu-siemens.com/com/support/downloads.html

Men der har du vel været skriver du. Du skriver også at du har været på computer firmaet hjemme side.

Hvilken Producent ???

Hvilken Model Type/Navn ???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-10-07 22:07

Måske du ka' finde noget her
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-10-07 22:08
Godkendelse af svar
Fra : Shadowraven

Dato : 19-10-07 22:11

Tak for svaret WinXPeter.