/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Karantæne i Håndbold
Fra : tinolarsen
Vist : 561 gange
50 point
Dato : 17-10-07 22:36

Vores spillende træner fik sidste weekend rødt kort for en forseelse på banen.

Det gav en spilledags karantæne..

Vi har så diskutteret lidt frem og tilbage til træning i går....

Må han så godt være på bænken i den følgende kamp..

Har fundet lidt regler her..

Har markeret det med FED hvor jeg mener det står at han ikke må.. - men der er vel ingen der kan forbyde ham at sidde på tilskuerpladserne og komme med tilråb....??

6.15 Karantæner skal altid afvikles efter nedenstående bestemmelser:
a) Spillere:
Karantæner afvikles i de(n) nærmest følgende kamp(e), hvori spilleren er spilleberettiget. (Gælder ikke for kampe på repræsentative hold).
Spillere, der er idømt karantæne i forbindelse med en landspokalkamp, skal afvikle karantænen i de(n) nærmest følgende turneringskamp(e) på det turneringshold,
som spilleren tilhører/sidst har deltaget på i den løbende turnering, med mindre der er tale om to på hinanden følgende landspokalkampe, idet en idømt karantæne
efter den første kamp så skal afvikles i den efterfølgende.
Spillere, der er idømt karantæne i forbindelse med en kamp i den løbende turnering, skal afvikle karantænen i den nærmest følgende turneringskamp på det hold,
som spilleren sidst har deltaget på, men kan dog frit benyttes i landspokal-/Jydsk Cup kampe, selvom karantænen ikke er udstået. En karantæneramt spiller må i
karantæneperioden ikke virke som official for det pågældende hold, ligesom denne heller ikke på nogen måde må have kontakt med holdet fra kampens
igangsætningsfløjt til kampens slutsignal.
En karantæne kan aldrig benyttes til frigørende oversidning i henhold til stk. 5.5 og stk. 5.6.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 17-10-07 22:39

Hvis man har karantæne må man hverken befinde sig på bænk eller bane. Hvis i skulle være i tvivl så ring til Slagelse ved alt om karantæner til træneren *GG*

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 17-10-07 22:42

<<<Hvis man har karantæne må man hverken befinde sig på bænk eller bane. Hvis i skulle være i tvivl så ring til Slagelse ved alt om karantæner til træneren *GG*>>>

Nej det er jeg godt klar over - men hva med på tilskuer pladserne, det kan ingen vel forbyde..

Men kunne selvfølgelig ringe til Slagelse...

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-10-07 22:42
Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-10-07 22:44

Ring du bare til Slagelse. Anja Andersen har flere gange fået det råde kort. Hun har også når det passede hende siddet på en tilskuerplads (hvilket hun godt måtte), men hun måtte ikke selv råde spillerne.

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 60 point
Dato : 17-10-07 22:47

Ja man må gerne opholde sig på tilskuer pladserne men man må ikke have kontakt til spillerne.

Kommentar
Fra : tinolarsen

Dato : 17-10-07 22:50

<<<Ja man må gerne opholde sig på tilskuer pladserne men man må ikke have kontakt til spillerne.>>>

Tror vores træner for svært ved at holde sin mund hvis han sidder på tilskuere pladserne....

Det er sku da også svært at definere, om det er forsøg på kontakt til nogle af spillerne - eller det er jubel, kommentarer- eller hva ved jeg..

Men måske jeg skal sige til ham om at bliver hjemme søndag - og så lad os selv klare det...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-10-07 22:56

Din træner må jo godt sidde på en tilskuerplads. Ved han ikke selv hvad han må eller ikke må, så bør han da sætte sig ind i reglerne før søndag.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 17-10-07 22:58

@tino Lyder som en god ide

Godkendelse af svar
Fra : tinolarsen

Dato : 17-10-07 23:18

Tak for svaret Thomas.Haugaard.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 17-10-07 23:36

Det var så lidt