/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Skift Gaspatron på kontorstol
Fra : kurtd
Vist : 10809 gange
20 point
Dato : 17-10-07 19:04

Hej,

Jeg har købt en ny gaspatron, men kan ikke få
den 'flade' af min gamle stol, det er som om den er
presset ned, men vil ikke presses tilbage igen--

Mvh Kurt

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-10-07 19:13

lidt varme med en lille gasbrænder og så et hurtigt og kontant slag med en hammer løser som regel det problem.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-10-07 19:16

Brug en større hammer / dorn

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 17-10-07 19:25

Forkert patron

Accepteret svar
Fra : Hejdu58

Modtaget 20 point
Dato : 17-10-07 20:22

Den er lidt konisk og er presset i, hvis det er ved hjulene kan du komme til at slå uden at skulle skille noget af, vend stolen på hovedt og understøt benene/hjulene inde ved centrum, og slå patronen ud, er det ved sædet, er det lidt svære, pga. hæve/sænke håndtaget, der må du spænde patronen fast i et skruestik og presse sædet af, med en kile i mellem sædet og skruestik, du skal slå på kilen så den presser sædet af.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-10-07 20:30

Netop! Konisk og derfor har "tidens tand og vægt" presset den modbydeligt fast. Derfor rå vold med stort tungt værktøj, ikke noget med en lille 4mm dorn og en pynteliste hammer - frem med den store smedehammer og en god STOR dorn og eller rør, som passer.
Jeg er ikke helt tilhænger af varme på en gaspatron (selv om gassen er Nitrogen), men lidt hurtig varme og et velrettet dask med dorn og hammer... men det kræver nok lidt malen om igen.
Kan det i det hele taget betale sig... kontorstole er tit på tilbud

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 17-10-07 21:44

kan ikke få den 'flade' af min gamle stol, det er som om den er
presset ned Ha ja så længe du sidder på den flade bliver den jo presset ned.

Kurt rejs dig dog op

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-10-07 21:50

Højris

Godkendelse af svar
Fra : kurtd

Dato : 20-10-07 14:59

Tak for svaret Hejdu58.