/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Samling af gamer pc.
Fra : jesperrh
Vist : 414 gange
100 point
Dato : 17-10-07 16:01

Jeg er ved at finde dele til en ny computer...

Mit budget ligger på omkring 11000. ( kun selve hardware. minus skærm mus ect. )

Kravene er sådan set simple, den skal kunne trække alle spil på markedet.

På nuværende tidspunkt kører jeg med SLI og vil gerne fortsætte med det. Havde øje for 2 stk. 8800 gts 640mb.

Men hvad for et bundkort ville være det bedste til de 2 kort, og hvilke andre komponenter ville være at foretrække? Håber der er nogle der vil tage sig tid til at sammensætte en god computer, da jeg har været fra "hardware-markedet" et stykke tid, og ikke har helt check på de nye ram etc.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 17-10-07 16:31

hvis du er helt oppe i 11 tusinde, hvorfor så ikke se på gtx kortene i stedet?
de er en del bedre, og med 11 tusinde kan jeg godt se det kan lykkes, men der ved jeg jo heller ikke hvad cpu du vil have. Det er jo den svære del (synes jeg)

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 17-10-07 16:33

ja glemte at skrive at jeg havde enten en dual eller quad fra intel i tankerne. Skulle mene at 2 gts´ere ville tage 1 gtx. ret mig hvis jeg er forkert.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 17-10-07 16:49

Jeg kom til at tænke på det. Jeg tror jeg vil råde dig til at købe et ultra kort i stedet, Det skulle være noget bedre end gtx og gts.

Jeg har før kigget på forskellige 3dmark tests, og jeg tror at 2 x gts slår et gtx rimelig godt, men jeg har ingen tal på det.

Men i realitetetn koster det jo faktisk ingenting at samle en pc i dag i forhold til hvad det kostede for 4 år siden

Men du kan lige komme med en tilbage melding

Accepteret svar
Fra : dayworker24

Modtaget 60 point
Dato : 17-10-07 16:52

her kan du se nogle 3dmark 2006 resultater
http://tinyurl.com/2orlmh

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 17-10-07 17:09

har set lignende tests før, men kan ikke finde nogle hvor de sætter et 8800ultra op mod 2 gts´ere

Godkendelse af svar
Fra : jesperrh

Dato : 18-10-07 11:28

Tak for svaret dayworker24.