/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
C64....!!!!!
Fra : josephine22
Vist : 470 gange
20 point
Dato : 05-02-03 18:45

Er der nogen der ved hvor man kan downloade en c64 emulator, samt spil dertil?
Og er der nogen der kan huske hvordan man loader spillene ind???

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-02-03 18:55

her kan du download spil og c64 emu
http://home.t-online.de/home/phs_edv/Ftpz.htm
der kan du sikkert finde både emu og spil,vælg evt gå et trin op
når du er i en mappe eller ind i den på gældede mappe ligesom DENNE COMPUTER

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 05-02-03 18:58

Oki... tark.... :)
Når nu den blå skærm kommer frem, hvor der står ready... Er der nogen der kan huske hvad man skal skrive der??

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-02-03 19:01

JA MEN FIND DIN EMU SÅ SKAL JEG NÅK HJÆLPE TIL AT BRUGE DEN EVT 6128

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 05-02-03 19:03

Jeg har fundet en emulator den hedder CCS64_32 og jeg har oxo hentet et spil, og lagt det ind i samme mappe som emulatoren... SÅ skal jeg bare finde ud af hvad der er jeg skal slrive der....

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-02-03 19:05

har du den blå skærm -

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 05-02-03 19:06

Jepzz

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-02-03 19:13

virker ikke på min xp,men den anden her gør:
http://www.schenck.subnet.dk/emulator.htm
men du skal have filen i en disk
skriv så cat "(filnavn)
eller først list
men den anden er ret ledt at bruge
det er lidt tid siden jeg har spillet c64 på pc

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 05-02-03 19:18

Oki.... men det er når den blå skærm kommer frem... så står der ready... og jeg har lagt spillet ind i samme mappe som emulatoren, men kan bare ik huske hvad det er man skal skrive.... mente det var : LOAD "S",8 men det virker ikke....

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 30 point
Dato : 05-02-03 19:22

det var i gamle dage
det er noget med cat"
og så det navn filen der skal køres hedder
så skal du finde enten hvad den måske det somme som navnet på c64 filen
prøv at skrive det pacman hedder filen
cat"pacman

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 05-02-03 19:28

oki.. det har jeg så prøvet, men den skriver bare syntax error.... Hmmm... tror det er mig der er lidt kav....*GG*

Kommentar
Fra : EazyOne

Dato : 05-02-03 19:30

Hvis den emulerer en 1541-diskdrev el.lign. er det så ikke noget med:

load"$",8
list (eller DIR?)
load "navn",8
run

Utroligt hvad fingrene kan huske når ik hjernen kan... ahhhh good´ol Commodore!..

/Ez1

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-02-03 19:31

*gg* har lige spillet lidt c64,men finder nok ud af noget *gg*
prøv den anden hvis du har en nyere computer.
ellers skariver jeg

Godkendelse af svar
Fra : josephine22

Dato : 05-02-03 19:31

Tak for svaret xou.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-02-03 19:40

så fandt jeg ud af det
tryk f9
sæt en fil inf i den der hedder device 8
så gå resten af sig selv ...

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 05-02-03 19:51

Jaaaa nu virker det... maaaarnge tark

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 05-02-03 23:50

Vil lige sige at man oxo kan skrive LOAD "navnet på spillet",8,1

Kommentar
Fra : Enim

Dato : 06-02-03 14:19

Hvis du elsker Defender of The Crown lige så højt som jeg, så er der kommet en remastered edition, som blandt andet ligger på www.sharereactor.com, du skal bare hente
Edonkey + overnet 0,44(det er en og samme fil) så er du klar til at hente fra det bedste site på nettet overhovedet, her ligger de fedeste ting og ALT virker, og DEF Crown!

p.s Edonkey er i stil med kazaa og morpheus......
(det er naturligvis ulovligt, men hva faen ;) )

Kommentar
Fra : josephine22

Dato : 06-02-03 14:26

Kan man hente Edonkey inde på sharereactor.com?

Kommentar
Fra : Enim

Dato : 06-02-03 14:45

Hej josephine22

http://www.edonkey2000.com/downloads.html

Dette er linket til at hente edonkey.
(øverst på siden står der hvilken du skal hente såfremt du ikke ved hvilken en af de forskellige edonkey versioner du skal hente!Hent den)

God fornøjelse