/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Filen ini910.sys beskadiget
Fra : Hallob
Vist : 492 gange
500 point
Dato : 15-10-07 17:13

Hej..

Når jeg prøver at installere Windws XP ved at sætte CD'en i vælge ny installation går det fint nok i starten indtil den kommer til hvor den kopiere filer.. Der siger den så at fil ini910.sys er beskadiget og vil ikke gå videre.. Er der noget jeg kan gøre der?

Kim!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-10-07 17:18

Jeg tror det er noget med din hd der driller. Er der eller har der været problemer med den nogensinde.

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 15-10-07 17:21

Ikke hvad jeg kan huske af.. Synes altid det har fungeret fint!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-10-07 17:25

og det du vil nu er en totalformatering og en hel frisk install. ?

Hvordan formaterer du, med xp cden vel sagtens. Så vælg blot at formatere med NTFS så skulle det da gå glat

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 15-10-07 17:31

Citat
og det du vil nu er en totalformatering og en hel frisk install. ?

Jeps det er lige det jeg vil..

Hvordan formatere jeg på den måde da? og jo jeg gør det ellers med XP CD'en

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-07 17:35

Det spørger den da selv om når den starter formateringen.....

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-10-07 17:56

ja det er noget af det første der biver spurgt om når den er færdig med at indlæse de filer der skal bruges til installationen.

1: Vælg den hd du vil installere på.
2: Du bliver fortalt at der evt ligger en install i forvejen.
3: Slet partitionen
4: Opret partition og bestem størrelsen på den
5: Vælg at formatere med NTFS (fast)

resten går af sig selv

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 15-10-07 19:40

Hvis det er hardisken der drille skal du ikke vælge
Citat
5: Vælg at formatere med NTFS (fast)

Men den normale da (fast) kun slette din index på hardisken, men almenlig formater helt om
tager lidt længer tid.

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 15-10-07 19:54

Problemet er at jeg aldrig når videre end at den indlæser filerne.. Det er der den siger at den der fil er beskadiget og ikke kommer videre..

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 500 point
Dato : 15-10-07 19:59

Fedtede fingre på CDen

Eller en rids.....

Det er tilsyneladende din CD der er i udu.....

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 15-10-07 20:03

Okay.. Må undersøge det! :)

Nok en rids måske

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 16-10-07 02:34

Det var så en rids i CD'en Så tak for svaret med det

Der kom så et nyt problem op da jeg begyndte at installere et nyt XP henover.. Den ville ikke formatere da jeg kom frem til det.. Den sagde noget med at der var nogen Installations filer som skulle bruges på den partion eller noget i den retning.. Kan jeg løse det på en eller anden måde..?

Godkendelse af svar
Fra : Hallob

Dato : 16-10-07 05:30

Tak for svaret refi.
Det var ridsen på CD'en der var problemet..

Det andet problem det fik jeg løst.. Fik bare kørt installationen fra opstart og så var den der

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-10-07 08:13

Selv tak....