/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke instl. drivere....
Fra : axelbjarne
Vist : 439 gange
100 point
Dato : 15-10-07 02:33

Jeg går meget op i at, have de rigtige drivere...og jeg benytter mig af 4 muligheder for at have de nyeste drivere:

DriverAgent, DriverGuide Toolkit, DriverDetective (koster ca. 180, kr. for et år), og den gratis som tilhører min bundkort leverandør MSI. Jeg får forskellige resultater afhængig af hvem af dem, jeg bruger til at scanne min computer.

I nogle tilfælde, bliver driveren ikke installeret - så er spørgsmålet hvorfor?

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-10-07 07:57

Brug MSI live update, så har du altid den sidste nye, der hører bundkortet til.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-10-07 08:29

Desværre er det ikke rigtigt med at jeg kan få de nyeste drivere ved MSI – gid det var….

Her kommer et eksempel:

Drivere fundet med DriverMax

Nuværende driver:
VIA CPU to AGP2.0/AGP3.0 ContrVIA CPU to AGP2.0/AGP3.0 Controlleroller driver 5.1.0.3442

Ny driver:
VIA CPU to AGP2.0/AGP3.0 ContrVIA CPU to AGP2.0/AGP3.0 Controlleroller driver 5.1.2600.2180

Og den kan jeg sgu ikke finde nogen steder…men den skal selvfølgelig kunne findes…

Men det jeg egentlig spurgte om, hvorfor nogle af driverene ikke vil installeres - kan det skyldes AGV????eller andre programmer, der hindre installationen - det er kun nogle få, det drejer sig om.....

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 15-10-07 08:48

Du får de nyeste driver lavet til dit bundkort, og de kører også. Måske også derfor, du har problemer med de andre under install.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 15-10-07 08:48

Du går alt for højt op i at have det nyeste.....

Du skaber konflikter for dig selv....

Hold dig til EEN og brug den - der er ingen der siger at netop dit system behøver den NYESTE....

At der måske findes en driver der er af nyere dato - kan skyldes at der er kommet andre ting til i verden som kræver netop den driver - men IKKE hos dig....

Derfor får du forskellige beskeder fra de forskellige programmer da de ikke søger på samme måde....

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 15-10-07 12:34

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-10-07 14:32

Selv tak...