/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Ansøgning / Spørgsmål
10  Rellom 70
At rejse er at leve
Fra : vibse68
Vist : 6765 gange
300 point
Dato : 14-10-07 18:47

Jeg har "efterhånden" desperat brug for hjælp til en engelsk oversættelse af HC Andersens berømte sætning ; At rejse er at leve

Min datter er ved at søge om at blive udvekslingsstudent, og hun vil gerne bruge sætningen i hendes indledning.
Jeg håber der er nogle der kan hjælpe os.

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 310 point
Dato : 14-10-07 19:01

Det er vist lige ud ad landevejen (om jeg så må sige) "To travel is to live"...

Kig evt på dette tog: http://www.hcandersen-homepage.dk/MY-lokomotiv.htm

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 14-10-07 23:57

"Travelling is living" virker umiddelbart mere mundret, og hvis man skriver Hans Christian Andersen i kursiv nedenunder er ingen i tvivl

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 15-10-07 02:19

Citat
"Travelling is living"

Det er muligt, at nogen ville synes, at det lyder mere mundret. Jeg synes det ikke. Men det er heller ikke korrekt. Både travelling og living er adjektiver, men det er grundstammerne "at rejse" og "at leve", der er i sætningen.
Ellers ville det danske citat have været noget i retning af "rejsende er levende"

...(så vidt jeg kan se)

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 15-10-07 06:42

Jeg er enig med justunverse
"To travel is to live"

Kommentar
Fra : pve

Dato : 15-10-07 09:06
Godkendelse af svar
Fra : vibse68

Dato : 15-10-07 09:40

Tak for svaret justuniverse.