/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Skærmen fryser!
Fra : Hallob
Vist : 2941 gange
500 point
Dato : 14-10-07 04:09

Hej..

Jeg har et problem med mit grafikkort eller skærm..
Problemet er at når jeg vil ind og spille et spil kommer den godt nok ind til det men fryser i spillet lige efter.. Og hele computeren fryser faktisk.. Tidligere var der ingen problemer det er først kommet her inden for den sidste uge vil jeg tro!

Mit grafik kort er et RADEON 9800

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 14-10-07 08:35

Prøv at opdater din grafikkort-driver

http://ati.amd.com/support/driver.html

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-10-07 09:19

1: Brug systemgendannelse tilbage til hvor den virkede.

2: Har du installeret spillet indenfor den samme uge for det kan sagens være spillets installation der har lavet om på nogle filer. Prøv som jangchr siger at opdaterer drivere til både grafikkort og skærm.

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 14-10-07 16:40

Hej.. Har nu prøvet at opdatere drivere.. Når jeg så går ind i spilelt nu siger den at jeg ikke har DirectX installeret selvom jeg lige har hentet DirectX 9.0

Nogen der kan hjælpe med det?
Ang. Systemgendannelse så har jeg prøvet det uden det virkede og spillet har hele tiden været installeret så det er heller ikke det problem :)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-10-07 20:43

lige kort - får du ikke tilbudt et download link via spillet/ms ???

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 14-10-07 20:47

Nej det gør jeg desværre ikke... Jeg får dette afvide når jeg prøver at starte de forskellige spil..

"(Spil Navn) was unable to start up 3D acceleration. Please make sure DirectX 9.0c is installed and your video drivers are up-to-date."

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 14-10-07 20:57

måske er den hentet men ikke instaleret?
Altså direct x...

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 14-10-07 21:04

Nej det er installeret.. Meget mystisk..

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-10-07 22:54

Hvis spillet har været installeret før du fik opgraderet din DirectX version, så kan spillet ikke altid finde ud af det.
Løsningen er at installere spillet igen, eller køre spillets setup, hvis det har en sådan i dets bibliotek.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 17-10-07 03:06

Nå tilbage til det tidligere spørgsmål

Nu har jeg lige formateret hele computeren.. Jeg har installeret spillet igen og hentet diverse drivere til grafikkort og alt det andet jeg nu skulle hente

Den siger stadigvæk det samme som før!

"(Spil Navn) was unable to start up 3D acceleration. Please make sure DirectX 9.0c is installed and your video drivers are up-to-date."

Det er selvom at jeg har DirectX 9.0 installeret og lieg opdateret mine drivere til de nyeste..

Så kan stadigvæk godt bruge lidt hjælp

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-10-07 17:33

Brug dxdiag til at finde fejlen:
http://www.pcanswers.co.uk/tutorials/default.asp?pagetypeid=2&articleid=6898&subsectionid=607
Eller gå ind i dit skærmkorts indstillinger og slå feks. 3D acceleration fra.
Eller gå ind i spillets setup, og indstil, feks. slå 3D acceleration fra.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 17-10-07 18:22

Når jeg tester Direct3D med den der dxdiag siger den dette:

Testresultater for Direct3D 7: Fejl ved trinnet 8 (Opretter 3D-enhed): HRESULT = 0x80004005 (Der opstod en standardfejl)
Testresultater for Direct3D 8: Fejl ved trinnet 8 (Opretter 3D-enhed): HRESULT = 0x8876086c (fejlkode)
Testresultater for Direct3D 9: Fejl ved trinnet 8 (Opretter 3D-enhed): HRESULT = 0x8876086c (fejlkode)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-10-07 18:43

Og du har prøvet at højreklikke på "denne computer" og i egenskaber vælge hardware/enhedshåndtering, og se efter om der er røde eller gule tegn, ud for grafikkortet, for det kan være der også er et grafikkort på bundkortet som også blander sig.

Det samme sker på nogle computere, for dem der spiller Sims 2:
The following steps can be used to eliminate or minimize the issue(s) reported with the game:

1. Set the display to 16-bit color. To make this change, follow these steps:

a. Click on the Start menu and select Settings, Control Panel, and then double-click on Display. If using Microsoft Windows* XP: Click on the Start menu and select Control Panel, "Switch to Classic View" if the category view is shown, and then double-click on Display.

b. Select the Settings tab.

c. Change the Color Quality (Color Depth) to 16-bit color.

2. Run the game with the -w switch which forces the game to run in a window. To add this switch, follow these steps:

a. Right-click on the The Sims 2 game and left-click on Properties. You can do this either on the game's shortcut on the desktop or on the game's entry in the Start menu.

b. Add a space and -w to the end of the Target field, so that it looks like this:

Note: The actual path may vary depending on where the game was installed. Make sure that the -w goes outside the quotation marks and that there is a space between the last quotation mark and the -w.

c. Click OK.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 19-10-07 03:43

Ja jeg har været derinde og kigge og det underlie er at derinde ser det hele også meget fint ud?

Kan de være den nye driver opatering ATI har sendt ud der måske har noget med det at gøre?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-10-07 18:46

Det kan meget vel være at spillet kører på den gl. driver og ikke på den nye, selv om man altid siger, hent den nyeste.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Hallob

Dato : 22-10-07 20:04

Jeg slettede den gamle driver inden jeg hentede den nye.. Så den gamle kan den vel ikke køre på?

Kan du måske også være skærmen den er gal med?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-10-07 20:41

Det kan da godt være den kunne køre på den gl., hvorfor prøvede du ikke den før du hentede den nye. !
Har du tjekket at grafikkortet ikke bliver for varm, kører kortets blæser?
Har du prøvet at slukke, og trække kortet ud og sætte det ind igen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 25-10-07 00:37

Prøv at højreklikke på genvejen til spillet, og tryk på egenskaber derefter fanen kompatibilitet.
Prøv så at sætte fuleben ud for "kør med 640 x 480 skærmopløsning. Se om det kan hjælpe med problemet.

Annuller spørgsmålet
Fra : Hallob

Dato : 09-12-07 02:32

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål