/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Program til flow charts ?
Fra : mploug
Vist : 569 gange
40 point
Dato : 13-10-07 23:36

Hej

Jeg leder lidt efter et gratis eller i hvert fald billigt
program til at oprette flow charts i.

Programmet må meget gerne være simpelt at bruge, og så skal
det helst oprette dokumenter i standardstørrelser som f.eks. A4 og A3.

Jeg har prøvet lidt forskelligt...f.eks.:

Diagram Designer fra http://meesoft.logicnet.dk
Open Office Draw fra http://da.openoffice.org

Gliffy Online fra http://www.gliffy.com (måske lidt for tungt og stort til mit behov)
og regner med at prøve flowchart.com.

Programmet Diagram Designer (se oven for) er
måske det der kommer tættest på mine ønsker,
men jeg kunne godt tænke mig at finde et program,
hvor det man skriver i de enkelte "kasser" i diagrammet
ikke ryger uden for kassernes rammer.
Kasserne skal der imod udvide sig i forhold til tekstmængden
i kassen.

Jo, jeg har også prøvet med organisationsdiagrammerne i Word og Powerpoint, men det er lidt for ufleksibelt

Nogen, der har gode erfaringer med et simpelt og godt program.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-10-07 12:07

Du har da været tæt på et simpelt program som kan lave det du vil.
OpenOffice - Impress (sådan lidt powerpoint)
http://peecee.dk/?id=72882

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 14-10-07 12:19

Tak

Tjo, det er måske fint nok, men teksten går ud over kanterne, hvis jeg begynder
at skalere kasserne.
Men sådan er det vel bare.

Mvh. Martin

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 40 point
Dato : 14-10-07 12:51

H-klik på en figur > tekst > hak i "tilpas figurstørrelse til tekst"

Kommentar
Fra : mploug

Dato : 14-10-07 14:37

Hej igen e.c.

> H-klik på en figur > tekst > hak i "tilpas figurstørrelse til tekst"

Mange tak for det!

Det er vist lige det der skal til.
Man kan vel ikke sætte en indstilling, så programmet altid husker
at tilpasse figurstørrelsen til teksten?

Jeg kan vel bruge både Draw og Impress på den måde så.

Godkendelse af svar
Fra : mploug

Dato : 14-10-07 14:40

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-10-07 22:58

Ja Draw og Impress kan tegne flowdiagrammer.
Hvis du formaterer en figur med eks. tekst kan du kopiere sådan:
Formater en figur.
Mens den stadig er markeret, så gå op i værktøjslinien og dobbeltklik på "formatpenslen"
Nu får alle de figurer du klikker på, samme format som den første figur.
Dette ophører når du klikker ved siden af en figur.