/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hemmelige domæne oplysninger?
Fra : Sygate
Vist : 1274 gange
53 point
Dato : 13-10-07 18:07

En ven siger at man IKKE kan have hemmeligt domæne navn. Altså at der SKAL være mulighed for at se hvem der ejer et bestemt domænenavn.

Kan det passe?

Det vil sige at jeg kun kan lave min adresse hemmelig hvis jeg via folkeregistret får det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-07 18:11

Hemmeligt og hemmeligt.....

Et eller andet sted skal regningen jo sendes til....

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 13-10-07 18:15

Folkeregistret har intet at gøre med internet adressser, men udelukkende med fysiske adresser.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-10-07 18:16

ja det kan passe.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 13-10-07 18:20

Ja folkeregistret har ikke noget med internettet at gøre naturligvis.
Men hvis man har "hemmelig"/"udeladt" adresse hos dem kan man vel også få det hos dkhostmaster.

Men SKAL man stå frem med navn og email osv. i forbindelse med sit domænenavn?

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 13-10-07 18:22

Hos Hostmaster må du bede om at blive fri for offenligt fremvisning af din adresse,
du kan selv logge dig ind der og se om der ikke er et sted hvor du kan sætte et hak i din domæne opsætning, for at du ikke vil have det og det vist.
f.eks din adresse.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-07 18:24

Overfor dkhostmaster er du jo nødt til at opgive navn og adresse.....

Hvordan skulle de ellers opkræve beløbet....

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 63 point
Dato : 13-10-07 18:25

http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=222 læs lige deres regler her
du kan få det skjult. se selv efter.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 13-10-07 18:27
Kommentar
Fra : semmer

Dato : 13-10-07 18:51

Din ven har fuldkommen ret -
du kan ikke længere være anonym ejer af et domæne
det blev ændret for over et år siden

Vi har over 50 domæner (halvdelen egne, halvdelen kunders)
nogle var med anonyme oplysninger, andre ikke
men i løbet af 2007 fornyelser
er de alle forsynet med fulde navn og adresse
ellers kan du ganske enkelt ikke forny dem!

Og så til den gode gamle regel
INGEN REGLER UDEN UNDTAGELSE:

Hvis du hos CPR registret (i gamle dage folkeregistret) og hos teleselskaberne
er optaget anonymt (det er en del kriminelle personer)
så kan du også få anonymiseret ejerskabet hos DK-hostmaster

Så enkle er reglernme!

Mvh - SEM

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 13-10-07 18:55

Tak for hjælpen.

Det kan man så godt fra og med Januar 2006.

§ 8 stk.3

Hvis du både ønsker at skjule dine navne- og adresseoplysninger og dit telefonnummer, skal du søge beskyttelsen to steder: I CPR-registret og hos dit teleselskab.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 13-10-07 18:56

Du kan dog i særlige tilfælde få anonymiseret dine data (dit bruger-id), så de ikke er offentligt tilgængelige. De nærmere regler kan du læse her.

Du kan anmode om anonymisering her.

Følg denne streng for det står hos dkhostmaster. http://www.dk-hostmaster.dk/index.php?id=222

Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 13-10-07 18:58

takker for din accept.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 13-10-07 20:46

lav en .com så er der ingen problemer kun .dk ;)

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 13-10-07 20:50

ocornor:

Hahaha