/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Mazda 323 temp. måler
Fra : Dennis85
Vist : 837 gange
100 point
Dato : 13-10-07 13:42

Hejsa

Min fars Mazda 323 fra 94 har et problem med varmemåleren.
Den viser ikke temperaturen inde i bilen.
Hvad er den mest sandsynlige årsag?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-07 14:13

At den er i udu

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 13-10-07 14:24

Det kunne være giveren nede på blokken, men også selve uret, - der kunne være et problem med stelforbindelsen ved ure, hvad ved jeg ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-07 14:33

Citat
Det kunne være giveren nede på blokken

Ja - hvis føleren til INDETEMPERATUR sidder der - så er det sikkert fejlen

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 13-10-07 14:48

Det er føleren til motortemperatur . Lidt dårligt beskrevet ja.
Hvis det evt. er føleren i motoren, hvor sidder den så?
Det kom meget pludseligt mens min mor kørte ud af lige vej.

refi > Det var en dårlig spøg..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-10-07 15:02

Hvis det er kommet lige pludselig er det enten en sikring eller ledning der er faldet af....

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 13-10-07 15:41

Ahh ja. Sikring. Det ku jo være man lige skulle prøve at se .

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-10-07 15:53

Prøv at sætte ledningen til føleren til stel.Hvis pilen på instrumentet bevæger sig, så er det føleren der skal skiftes,
alimak

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-10-07 15:56

Det er med størst sandsynsighed ledningen til føleren, som er knækket ved motoren. Det kommer ad åre på grund af vibrationer , særing og mekanikkersjusk, som ikke genmonterer ledningen i holderen på motoren, men lader den daske og vibrere.

Føleren sidder formentlig i nærheden af vandafgangen på topstykket.

Accepteret svar
Fra : flemming_h

Modtaget 100 point
Dato : 13-10-07 15:57

Hej Dennis

Føleren sidder (når du står foran) i højre side næsten vandret ind i blokken
du kan prøve den ved at tage ledningen af og slutte den til stel (drej nøglen)
den skal så vise fuldt udslag hvis ikke ,så er det sikkert føleren , det kan også være vandmangel , hvis der mangler rigtig meget vand er der ingen cirkulation og derfor ingen varme på føleren
Håber det er føleren , den er let at skifte

venlig hilsen og god fornøjelse

Flemming

Godkendelse af svar
Fra : Dennis85

Dato : 13-10-07 18:34

Tak for svaret flemming_h.
Det var en rigtig god beskrivelse.

Problemet er føleren, så der bliver købt en ny på mandag .

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-10-07 20:48

Det var faktisk det samme jeg skrev.Men det læste du vel ikke.
alimak

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 13-10-07 23:35

Alimak > Jo det læste jeg godt, men flemming_h gav en endnu mere detajleret forklaring.
Hvis du også gerne vil have lidt point for det, så skriv lige et privat indlæg, så finder vi ud af det .

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 14-10-07 02:43

Nej det er ikke for pointene.Det var nok en bedre besvarelse,siden du siger det.
alimak

Kommentar
Fra : flemming_h

Dato : 14-10-07 12:23

Hej Dennis

Velbekomme ---jeg så ikke Alimak havde svaret, undskyld

venlig hilsen
Flemming