/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
HJÆLP til Suzuki GSX250R
Fra : AnitaMC
Vist : 712 gange
40 point
Dato : 12-10-07 23:08

Hey
Jeg er helt ny på MCmarkedet og har lige købt min første motorcykel. En Suzuki GSX-R 250. Havde glædet mig til at have et par måneder med okay vejr endnu, så jeg kunne få lidt erfaring. Problemet er bare, at min MC står lidt stille allerede... Den går nemlig død ved lave omdrejninger, hvilket er lidt frustrerende når man bor i Ålborg og skal igennem byen for at komme ud, hvor den kan få noget gas . Jeg ved godt at den er bygget til at køre ved ret høje omdrejninger, men at den går fuldstændigt død når man kobler ud (fx ved bykørsel på vej mod et kryds), er vel næppe meningen... Nogle siger, at det kan være fordi den går lavt i tomgang. Det lyder bare ikke umiddelbart sådan når jeg starter den, men når jeg har kørt lidt - inde i byen - kan det faktisk godt lyde som om, den begynder at gå lavere....??????? Og så går den død, mm. jeg kan nå at redde den på gassen... Men det er altså ret irriterende i længden. Er der andre, der har haft lignende problemer, eller som kan hjælpe mig ifht. hvad der ellers kan være galt?? Og evt. om det er noget, der kræver værksted eller om det kan fikses, hvis man har lidt snilde... (hvilket jeg jo som kvinde ikke forventes at have, og derfor gladeligt lader udfordringen sejle videre til mine kammerater )!!

Håber I kan hjælpe mig...
Anita S

Accepteret svar
Fra : strits

Modtaget 40 point
Dato : 13-10-07 09:52

Hej
Bruger du chokeren. Du skal nemlig huske at slå den fra igen. Tomgangen kan også være problemet. Prøv at sætte den lidt højre.

Men ellers god tur. Skal selv lidt ud og trille i dag.

PS.: Husk disse personer

Godkendelse af svar
Fra : AnitaMC

Dato : 15-10-07 17:08

Tak for svaret strits. Hvordan sætter man den højere i tomgang? Chokeren er nemlig ikke problemet...

Kommentar
Fra : strits

Dato : 15-10-07 18:55

Hej og tak

Der sidder en stilleskrue nede ved kaburatoren. Kaburatoren er det hus, som bliver aktiveret, når du drejer på gashåndtaget. Følg gaskablet.

Håber det virker.